0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین کنفرانس ملی عصر انفجار تکنولوژی؛ هوش مصنوعی، تحولی در صنعت، تجارت و زنجیره تامین و دومین کنفرانس ملی علم داده در کاربردهای مهندسی
نقش هوش مصنوعی در تحول تجارت الکترونیک: مروری بر روشها و چالشها
نویسندگان :
الهام آزادی مرند
1
1- سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس
کلمات کلیدی :
هوش مصنوعی،تجارت الکترونیک،توصیه گرها،یادگیری عمیق،حریم خصوصی
چکیده :
هوش مصنوعی با فراهم آوردن توانایی تحلیل دادههای بزرگ، یادگیری الگوها و تصمیمگیری خودکار، نقشی محوری در تحول تجارت الکترونیک ایفا کرده است. کاربردهای هوش مصنوعی در تجارت الکترونیک از سیستمهای توصیهگر و شخصیسازی تجربه مشتری تا پیشبینی تقاضا، کشف تقلب و بهینهسازی زنجیره تأمین گسترده است. این مقاله بهصورت مروری، روشهای متداول هوش مصنوعی در زمینه تجارت الکترونیک، معیارهای ارزیابی، چالشهای فنی و غیرفنی و راهکارهای پیشنهادی را بررسی میکند. نتیجهگیری نشان میدهد موفقیت پیادهسازی هوش مصنوعی در تجارت الکترونیک مستلزم زیرساخت دادهای قوی، حاکمیت داده، توجه به حریم خصوصی و شفافیت و بکارگیری روشهای MLOps است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مکان یابی ایستگاههای آتشنشانی با استفاده از الگوریتم بهینهسازی ازدحام ذرات
مهدی عزیزمحمدی - سید محسن میرحسینی - آرش شعبانی
تاثیر عدم تقارن اطلاعاتی بر ارتباط بین متنوع سازی شرکتی و مالی سازی شرکت
احمد محمدی - سعید سودی - سونیا کیوان بد
تاثیر عملکرد زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی بر کیفیت گزارشگری مالی
ابراهیم نویدی عباسپور - سیدعلی موسوی
تأثیر استقلال و شایستگی حسابرس بر اثربخشی کنترلهای داخلی: بررسی نقش تعدیلی تجربه حسابرس
حیدر محمدزاده سالطه - سیما فرزانه خلیفه لو - زهره نوروزی مرادلو
حریم خصوصی در هوش مصنوعی:چالش ها و رویکردهای نوین با تاکید بر حوزه ی سلامت و مالی
سیمین عدل خواه
بررسی عوامل موثر بر بهبود مالیات ستانی از اقتصاد دیجیتال در کشور (مورد مطالعه سازمان امور مالیاتی استان تهران)
نسار احمدی - ملک تاج ملکی اسکوئی
Adaptive neuro-fuzzy inference system (ANFIS) for prediction the gibbs energy of formation
Aboozar Khajeh
بررسی تأثیر ارائه صورت تغییرات حقوق مالکانه بر کیفیت اطلاعات حسابداری
سید علی میرنژاد - جمال برزگری خانقاه - فاطمه زه تابیان یزدی
مروری بر روشهای پیشبینی رفتار کاربران در فضای مجازی
امیرحسین شعیبی - مجید عبدالرزاق نژاد
تأثیرات دیجیتالسازی بر مدلهای کسبوکار و استراتژیهای بازار.
سجاد یوسفی - مریم پورنجف - سیده محدثه موسوی - نازنین حسنوند
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.0.3