0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین کنفرانس ملی عصر انفجار تکنولوژی؛ هوش مصنوعی، تحولی در صنعت، تجارت و زنجیره تامین و دومین کنفرانس ملی علم داده در کاربردهای مهندسی
Evaluating and Comparing Artificial Intelligence Tools in Solving Mathematical Problems
نویسندگان :
Marziyeh Felahat
1
Hossein Gholamalinejad
2
1- دانشگاه بزرگمهر قائنات
2- دانشگاه بزرگمهر قائنات
کلمات کلیدی :
Artificial Intelligence،Test،AI-based Application،Mathematic
چکیده :
This paper involves identifying and gathering AI-based applications that are most applicable to solving mathematical problems. We select a diverse set of mathematical problems that vary in complexity. Each tool is then utilized to solve the problems, with detailed documentation of the solutions. Execution time and complexity are analyzed based on memory usage and CPU consumption. Finally, the results are compared to identify the strengths and weaknesses of each tool, guiding users in selecting the most suitable option for their needs. The comparison shows that while ChatGPT achieves the highest accuracy at 99.8% and uses fewer resources, tools like Wolfram Alpha offer higher accuracy but require more computing power, whereas Photomath consumes minimal resources but has lower accuracy. The choice of tool depends on the user's specific priorities such as accuracy, speed, or resource efficiency.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ارائه الگوی حسابداری منابع انسانی در شرکتهای دانش بنیان با رویکرد داده بنیاد
حسین بوداقی خواجهءنوبر - فخرالدین محمدرضایی - بهارک یادگار جمشیدی
بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت نفت در ایران با ترکیب روشهای NARDL و فناوری اطلاعات (هوش مصنوعی و دادهکاوی)
مهدی عزیزی - محمد مهدی شیرمحمدی
بررسی تاثیر حسابداری منابع انسانی بر عملکرد رقابتی استراتژیک شرکتهای کوچک و متوسط استان گیلان
ائلناز سیادتی
تحلیل تهدیدات امنیت سایبری در تجارت الکترونیک: مرور نظاممند ابعاد فنی، رفتاری و مدیریتی با تأکید بر اعتماد دیجیتال
سجاد یوسفی - مریم پور نجف - کوثر اسماعیلی - پردیس جوهری
چیستی و چگونگی شناسایی انجمنها در شبکههای اجتماعی
غزاله حاجی آبادی - مجید عبدالرزاق نژاد
A Model for Predicting Customer Purchase Intentions in Digital Marketplace
Salman Nazari-Shirkouhi - Reihane Zarei Babaarabi - Mohammad Abdollahi
Investigating the effect of alpha/theta neurofeedback on Emotional Intelligence
Saeed Yarmohammadi - Amirreza Ahmadi
Detecting MDD based on EEG signals: Frontal or Temporal Region
Ali Zeraatkar - Amirreza Ahmadi - Saeed Yarmohammdi - Reza Rostami
تاثیر پیچیدگی وظیفه بر عملکرد حسابرسان با تأکید بر جنبه های فردی و معنوی
حیدر محمدزاده سالطه - هانیه کریم زاده
نرم افزار استعدادیابی ورزشی مبتنی بر هوش مصنوعی و ترانسفر ورزش ایران (ترابال)
محمدرضا عبدی جله کران
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.0.3