0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین کنفرانس ملی عصر انفجار تکنولوژی؛ هوش مصنوعی، تحولی در صنعت، تجارت و زنجیره تامین و دومین کنفرانس ملی علم داده در کاربردهای مهندسی
پیاده سازی مسیر یابی هوشمند بر اساس انرژی برای شبکه حسگر بی سیم
نویسندگان :
حمداله مهرآیین
1
1- دانشگاه پیام نور
کلمات کلیدی :
شبکه حسگر بی سیم،مسیریابی آگاه انرژی (EAR)،دستگاه دولتی محدود (FSM)
چکیده :
شبکه حسگر بی سیم موقعیت بدیهی خود را در کارکردهای نظارتی و مراقبتی برپا کرده است. وضعیت ریموت و بدون مراقبت شبکه بیسیم، خواهان یک الگوریتم کارآمد انرژی جدید است. افزایش طول عمر شبکه حسگر بیسیم، به یک نیاز اولیه برای افزایش طول عمر شبکه تبدیل شده است. این مقاله افزایش طول عمر گرهها را با انتخاب مناسب راس خوشه ای بر اساس وضعیت انرژی باقی مانده و تعداد کل فریم های منتقل شده به گره سینک را در نظر میگیرد. نقش گره حسگر به عنوان ماشین حالت نهایی مدل سازی شده و به عنوان فرآیند مارکوف شناخته شده است. این فرآیند به برنامه ریزی نقش گره حسگر و در فرایند انتخاب راس خوشه کمک می کند. افزایش طول عمر با انتخاب کلاستر مطلوب بین اعضای خوشه واجد شرایط به دست می آید. الگوریتم پیشنهادی از الگوریتم های دیگر از لحاظ طول عمر و توان خروجی هنگام مقایسه با پروتکل های دیگر بهتر عمل می کند. نتایج حاکی از آن است که مسیریابی هوشمند بر اساس انرژی، طول عمر شبکه را افزایش می دهد و به عنوان راه حل بهتری برای مصرف انرژی عمل می کند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
حفظ حریم خصوصی دادهها در اینترنت اشیای پزشکی (IoMT) با استفاده از یادگیری فدرال (Federated Learning) در معماری مه
سالار لطفی آقجه - نازنین خاکسبز - نیلوفر رنجبر
چیستی و چگونگی شناسایی انجمنها در شبکههای اجتماعی
غزاله حاجی آبادی - مجید عبدالرزاق نژاد
Enhancing Audit Quality through Artificial Intelligence
Ebrahim Navidi Abbasspoor - Elnaz Maleki
محاسبات کوانتومی در عمل: از تئوری تا پیادهسازی تجاری
محمد عادلی نیا
حسابداری مصرف منابع
مهدی هاتفی - صبا نورالهی
بررسی تاثیر مدیریت سرمایه فکری بر عملکرد مالی سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی ارس
سید حسین قاسمی - جواد حسینی - محمد حسن حدادی
چالشهای اخلاقی استفاده از هوش مصنوعی در پیشبینی رفتار مصرفکننده: مطالعه موردی در تجارت الکترونیکی
علی نادرزاده ینگجه
بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر هوشمندسازی رفتار تبلیغاتی مصرفکنندگان موبایل با نقش میانجی گری عشق به برند(مطالعه موردی: برند سامسونگ)
زهرا علی میرزائی - حسین بوداقی
Investigating the effect of alpha/theta neurofeedback on Emotional Intelligence
Saeed Yarmohammadi - Amirreza Ahmadi
بررسی تاثیر ورشکستگی بر رابطه بین استراتژیهای تجاری و معیارهای عملکرد شرکت (ESG)
جواد پورغفار - ایوب یغمائی علیشاه
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.0.3