0% Complete
صفحه اصلی
/
اولین کنگره مباحث جاری در حسابداری، مالی و مالیاتی
بررسی حسابداری مدیریت در اقتصاد دیجیتال
نویسندگان :
محمدرضا روانشاد
1
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان
کلمات کلیدی :
اقتصاد دیجیتال،برنامه ریزی استراتژیک،حسابداری مدیریت،هوش مصنوعی
چکیده :
دیجیتالی شدن اقتصاد پدیده ای است که با افزایش بهره وری ، تاثیرات مثبت عمده ای بر رقابت پذیری دارد. از طریق ایجاد یا ناپدید شدن مشاغل و ظهور مشاغل کاملا جدید تاثیر قابل توجهی بر بازار کار دارد و تاکید زیادی بر مشارکت مشترک همه گروههای ذینفع ( صنعت ، مصرف کنندگان ، کارشناسان ، دولت ) دارد. هدف اﯾﻦ پژوهش ﻣﺮوری ﺑﺮ ﺗﺤﻮل در ﺷﯿﻮه ﻫﺎی ﺣﺴﺎﺑﺪاری ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ در اﻗﺘﺼﺎد دﯾﺠﯿﺘﺎل می باشد. ﻓﻦآوریﻫﺎی ﭘﯿﺸﺮﻓﺘﻪ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ دادهﻫﺎی ﺑﺰرگ، ﻣﺤﺎﺳﺒﺎت اﺑﺮی، ﻫﻮش ﻣﺼﻨﻮﻋﯽ و ﺑﻼک ﭼﯿﻦ، روشﻫﺎی ﺣﺴﺎﺑﺪاری ﺳﻨﺘﯽ را ﺑﺎ اراﺋﻪ ﭘﺮدازش ﺑﯽدرﻧﮓ داده، ﺗﺼﻤﯿﻢﮔﯿﺮی ﭘﯿﺸﺮﻓﺘﻪ و ﺑﯿﻨﺶﻫﺎی اﺳﺘﺮاﺗﮋﯾﮏ دﯾﺠﯿﺘﺎﻟﯽ ﮐﺮدﻧﺪ. اﯾﻦ پژوهش بر اﯾﻦ موضوع ﺗﻤﺮﮐﺰ دارد ﮐﻪ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻧﻮآوریﻫﺎی ﺗﮑﻨﻮﻟﻮژﯾﮑﯽ ﭘﯿﻮﻧﺪﻫﺎی ﺟﻤﻊآوری، ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ و ﮔﺰارشدﻫﯽ دادهﻫﺎ را ﺗﻐﯿﯿﺮ داده اند و ﺗﻮﺟﻪ را از ﺛﺒﺖ ﺳﻮاﺑﻖ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ ﭘﯿﺶﺑﯿﻨﯽﮐﻨﻨﺪه و ﺗﺠﻮﯾﺰی ﺳﻮق داده اﻧﺪ. اﯾﻦ پژوهش در ﻣﻮرد ﺳﯿﺴﺘﻢﻫﺎی ﺣﺴﺎﺑﺪاری اﺑﺮی، ﯾﺎدﮔﯿﺮی ﻣﺎﺷﯿﻨﯽ در ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻫﺰﯾﻨﻪﻫﺎ، ﺑﻼک ﭼﯿﻦ ﺑﺮای ﺷﻔﺎﻓﯿﺖ و اﻣﻨﯿﺖ ﻣﺎﻟﯽ، و اﯾﻨﮑﻪ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺗﺤﻮل دﯾﺠﯿﺘﺎل ﺑﺮﺧﯽ از ﭼﺎﻟﺶﻫﺎی ﺣﯿﺎﺗﯽ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﻧﮕﺮاﻧﯽﻫﺎی ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﺣﻔﻆ ﺣﺮﯾﻢ ﺧﺼﻮﺻﯽ دادهﻫﺎ، ﺧﻄﺮات اﻣﻨﯿﺘﯽ، و ارﺗﻘﺎی ﻣﻬﺎرت ﮔﺴﺘﺮده از ﺳﻮی ﻣﺘﺨﺼﺼﺎن ﺣﺴﺎﺑﺪاری را ﺑﺎز ﻣﯽﮐﻨﺪ، ﺻﺤﺒﺖ ﻣﯽﮐﻨﺪ. اﯾﻦ پژوهش ﺑﻪ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺳﻨﺎرﯾﻮﻫﺎی ﻧﻈﺎرﺗﯽ ﮐﻪ روی ﺷﯿﻮه ﻫﺎی دﯾﺠﯿﺘﺎل در ﺣﺴﺎﺑﺪاری ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻣﯽ ﮔﺬارد، روﺷﻦ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. ﭘﯿﺎﻣﺪﻫﺎی اﯾﻦ ﺗﺤﻮل دﯾﺠﯿﺘﺎل ﺑﺴﯿﺎر زﯾﺎد اﺳﺖ و ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ ﻧﯿﺎز ﺑﻪ ﺑﺎزﻧﮕﺮی در ﻧﻘﺶ ﺣﺴﺎﺑﺪاری ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ در ﺳﺎزﻣﺎنﻫﺎ دارد. اﯾﻦ اﻣﺮ از ﺣﺴﺎﺑﺪاران ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻣﯽﺧﻮاﻫﺪ ﮐﻪ ﺧﻮد را در اﯾﻦ زﻣﯿﻨﻪ ﺗﻐﯿﯿﺮ دﻫﻨﺪ و ﺑﺎ ﭘﺬﯾﺮش ﻓﻨﺎوریﻫﺎی ﺟﺪﯾﺪ و در ﻋﯿﻦ ﺣﺎل دﺳﺘﯿﺎﺑﯽ ﺑﻪ ﺷﺎﯾﺴﺘﮕﯽﻫﺎی اﺳﺘﺮاﺗﮋﯾﮏ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎﻗﯽ ﺑﻤﺎﻧﻨﺪ و آﻧﻬﺎ را ﻗﺎدر ﻣﯽﺳﺎزد در ﺑﺮاﺑﺮ ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺷﺪﯾﺪ ﻋﺼﺮ دﯾﺠﯿﺘﺎل، ارزش آﻓﺮﯾﻨﯽ ﮐﻨﻨﺪ. کلمات کلیدی : اقتصاد دیجیتال ، برنامه ریزی استراتژیک ،حسابداری مدیریت ، هوش مصنوعی.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تاثیر کیفیت خدمات، ارزش درک شده و تصویر شرکت بر رویکرد نگرشی مشتریان در بانکداری
امیر محمدپور - یاسین فخیم عبدالهی - محمد همت زاده
Advanced Computational Intelligence for Financial Market Forecasting and Decision-Making: A Synthesis of Deep Learning and Machine Learning Approaches
Mahdi Rastkar Mirzaei - Ramin Saman Azari
نقش بازاریابی رابطه مند و مدیریت ارتباط با مشتری درتقویت وفاداری مشتری باتاثیر هوش مصنوعی
فرزاد توکلی - معصومه خوانچه سپهر
تحلیل مقایسهای طبقهبندهای یادگیری ماشین بر روی مجموعه داده MNIST
متین نهاوندی
روش ترکیبی مبتنی بر ماشین بردار پشتیبان با الگوریتم بهینه سازی کلاغ برای دسته بندی متون
آیسودا علیزاده - فرهاد سلیمانیان قره چپق
آیندهپژوهی زنجیره تأمین بینالمللی در عصر هوش مصنوعی: چشماندازی دادهمحور به تأمین و خرید جهانی
اکرم معصومی دهقی - الهام گرک یراق - محمد علی جان نثاریان لادانی - روح اله جزینی درچه
شناسایی قدرت پسورد با استفاده از روشهای یادگیری ماشین دسته جمعی
مهناز درودی - سیدحسن مرتضوی زارچ - فاطمه زارع مهرجردی - محسن سرداری زارچی
The role of artificial intelligence in linking data-driven human resources with sustainable business branding
Baharak Yadegar Jamshidi - Hossein Bodaghi Khajeh Noubar
مروری بر روش های هوش مصنوعی توضیح پذیر
الهه محمدی - آزاده سلطانی
نظریه پایداری و ذینفعان: دیدگاه فرآیندی
رعنا شهداور - لیلا مهدیوند - مریم حسن پور
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.0.3