0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین کنفرانس ملی عصر انفجار تکنولوژی؛ هوش مصنوعی، تحولی در صنعت، تجارت و زنجیره تامین و دومین کنفرانس ملی علم داده در کاربردهای مهندسی
تاثیر هوش مصنوعی بر عملکرد سازمانی: نقش واسطه ای بهره وری کارکنان(مطالعه موردی: اداره مالیاتی شهر تبریز)
نویسندگان :
نیما صدری نوبرزاده
1
پریسا صدری نوبرزاده
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
کلمات کلیدی :
هوش مصنوعی بر بهرهوری کارکنان و عملکرد سازمانی،با تأکید بر نقش میانجی بهرهوری کارکنان
چکیده :
هدف این پژوهش بررسی تأثیر هوش مصنوعی بر بهرهوری کارکنان و عملکرد سازمانی، با تأکید بر نقش میانجی بهرهوری کارکنان است. چهار فرضیه اصلی در این راستا تدوین شد که شامل تأثیر مستقیم هوش مصنوعی بر بهرهوری کارکنان، تأثیر مستقیم هوش مصنوعی بر عملکرد سازمانی، تأثیر بهرهوری کارکنان بر عملکرد سازمانی، و تأثیر غیرمستقیم هوش مصنوعی بر عملکرد سازمانی از طریق بهرهوری کارکنان میباشد. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش، توصیفی-پیمایشی و مقطعی است. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان و مدیران اداره امور مالیاتی شهر تبریز در سال 1404 میباشد که حدود 200 نفر برآورد شده است. نمونهگیری بهصورت خوشهای و با استفاده از جدول مورگان انجام شد که منجر به انتخاب 132 نفر بهصورت تصادفی گردید. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامهای استاندارد با 68 گویه بود که متغیرهای قابلیت هوش مصنوعی، بهرهوری کارکنان و عملکرد سازمانی را پوشش میداد. روایی و پایایی ابزار با استفاده از شاخصهایی مانند آلفای کرونباخ، پایایی ترکیبی، AVE و معیارهای فورنل-لارکر و HTMT مورد تأیید قرار گرفت. تحلیل دادهها با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری و نرمافزارهای SPSS و SmartPLS انجام شد. نتایج تحلیل فرضیات نشان داد که هوش مصنوعی تأثیر مثبت و معناداری بر بهرهوری کارکنان (β=0.825) و عملکرد سازمانی (β=0.436) دارد. همچنین بهرهوری کارکنان بهطور معناداری عملکرد سازمان را تحت تأثیر قرار میدهد (β=0.473). در نهایت، نقش میانجی بهرهوری کارکنان در رابطه بین هوش مصنوعی و عملکرد سازمانی تأیید شد (β=0.391). بر این اساس، استفاده مؤثر از هوش مصنوعی میتواند بهطور مستقیم و غیرمستقیم، منجر به بهبود عملکرد سازمانی گردد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش هوش مصنوعی در بازاریابی صنعتی B2B
علی نظیری فیروز سالاری - زهرا کریمی فرنور
کاربرد EEG در تحلیل واکنشهای مشتریان صنعتی (B2B Neuromarketing)
علی نظیری فیروز سالاری - علی قهرمانی
Application of Organo-Polymer-Stabilized Clay in Road Pavement Layers Construction
Rouzbeh Dabiri
تاثیر رویکرد حسابداری و مالی بر قضاوت وتصمیم گیری اثر خود هویتی سبز بر تغییر قصدخرید با نقش میانجی ارزش ادراکی و تعدیل کنندگی خودهمسویی ( مورد مطالعه :مشتریان فروشگاه اینترنتی جوپزی)
حسین بوذری
ارتباط بین اطمینان بیش از حد مدیرعامل و خطر اخلاقی
عیسی ابیضی
بررسی استقرار مدیریت دانش در شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی
محدثه مشفقی - محسن صفاریان - محمد کاظمی - مهدی کیخای مقدم - نسیبه موحدفر
چیستی و چگونگی شناسایی انجمنها در شبکههای اجتماعی
غزاله حاجی آبادی - مجید عبدالرزاق نژاد
هوش مصنوعی و تحول مدیریت استعداد: گذر از رویکرد های سنتی به عصر تکنولوژی
مهسا کریمی دستنائی - مهدی ندری
بررسی عوامل رویکرد مؤثرمالی در بازاریابی محتوای دیجیتال بر روابط شرکتها و نامهای, برند تجاری
حسین بوذری
آینده حرفه حسابرسی در پرتو هوش مصنوعی و تکنولوژی های نوین
مهدی مرادزاده فرد - غلامحسین دوانی - پروانه خالقی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.0.3