0% Complete
English
صفحه اصلی
/
دومین کنفرانس ملی عصر انفجار تکنولوژی؛ هوش مصنوعی، تحولی در صنعت، تجارت و زنجیره تامین و دومین کنفرانس ملی علم داده در کاربردهای مهندسی
A Model for Predicting Customer Purchase Intentions in Digital Marketplace
نویسندگان :
Salman Nazari-Shirkouhi
1
Reihane Zarei Babaarabi
2
Mohammad Abdollahi
3
1- College of Engineering, University of Tehran
2- College of Engineering, University of Tehran
3- College of Engineering, University of Tehran
کلمات کلیدی :
Predicting Customer Purchase Intentions،Digital Marketplaces،Purchase Intention Model
چکیده :
With the increasing use of the internet and the rapid growth of digital technologies, purchasing and marketing patterns are undergoing fundamental changes, leading many businesses toward online sales and service delivery. This study examines and predicts customers’ purchase intentions in online marketplaces. First, through a review of the literature, a conceptual research model was developed based on variables influencing customers’ purchase intentions, followed by the design of a questionnaire aligned with the model. The study population included individuals with experience purchasing from online sales websites or applications. The reliability and validity of the questionnaire were evaluated using Smart PLS 3.0 software. The research findings indicated that perceived customer value, e-satisfaction, and e-trust have a significant, positive, and direct effect on online purchase intentions. Brand image and perceived innovation also have a positive and appropriate effect on it. Based on these findings, online store managers can leverage the results to improve marketing strategies, enhance customer experience, and increase buyers' willingness to use online services and products.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
قوانین و مقررات مربوط به هوش مصنوعی: چالشها و فرصتها
محمد جعفری
هوش اخلاقی: مبانی نظری، مؤلفهها و کاربردها در پرتو دیدگاههای بوربا و لنیک و کیل
طیبه یگانه
Binary Discrete Emotion Detection with Peripheral and Fp1-Fp2 EEG Signals on PEEFS Dataset
Fatemeh Shalchizadeh - Sina Shamekhi - Mahdi Jafari Asl
ارتباط بین تضاد نمایندگی و حقالزحمه عادی و غیرعادی حسابرس
فیروز نظاری ابر - رسول برادران حسن زاده - رقیه دهقان
Optimization Dynamic Stability and Energy Efficiency in Human-Like Bipedal Robot Over a Full Gait Cycle
Mahdi Sadeghi - Mostafa Rostami - Soroush Sadeghnejad
Fused Deposition Modeling in Bone Tissue Engineering: A Comprehensive Review
Parsa Doaguie - Shima Mirzaie Parsa
بررسی حسابداری مدیریت در اقتصاد دیجیتال
محمدرضا روانشاد
بررسی مربوط بودن ارزش اطلاعات حسابداری با استفاده از روش CART: یک مطالعه برای شرکتهای داروسازی در بورس اوراق بهادار تهران
نوراله خدادادی - مهرداد قنبری - بابک جمشیدی نوید - جواد مسعودی
تحلیل تهدیدات امنیت سایبری در تجارت الکترونیک: مرور نظاممند ابعاد فنی، رفتاری و مدیریتی با تأکید بر اعتماد دیجیتال
سجاد یوسفی - مریم پور نجف - کوثر اسماعیلی - پردیس جوهری
Application of Nanomaterials in Biomaterials for the Regeneration of Bone and Cartilage Tissues
Behnaz Alijani - Niloufar Kazami
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.4.1