0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین کنفرانس ملی عصر انفجار تکنولوژی؛ هوش مصنوعی، تحولی در صنعت، تجارت و زنجیره تامین و دومین کنفرانس ملی علم داده در کاربردهای مهندسی
A Model for Predicting Customer Purchase Intentions in Digital Marketplace
نویسندگان :
Salman Nazari-Shirkouhi
1
Reihane Zarei Babaarabi
2
Mohammad Abdollahi
3
1- College of Engineering, University of Tehran
2- College of Engineering, University of Tehran
3- College of Engineering, University of Tehran
کلمات کلیدی :
Predicting Customer Purchase Intentions،Digital Marketplaces،Purchase Intention Model
چکیده :
With the increasing use of the internet and the rapid growth of digital technologies, purchasing and marketing patterns are undergoing fundamental changes, leading many businesses toward online sales and service delivery. This study examines and predicts customers’ purchase intentions in online marketplaces. First, through a review of the literature, a conceptual research model was developed based on variables influencing customers’ purchase intentions, followed by the design of a questionnaire aligned with the model. The study population included individuals with experience purchasing from online sales websites or applications. The reliability and validity of the questionnaire were evaluated using Smart PLS 3.0 software. The research findings indicated that perceived customer value, e-satisfaction, and e-trust have a significant, positive, and direct effect on online purchase intentions. Brand image and perceived innovation also have a positive and appropriate effect on it. Based on these findings, online store managers can leverage the results to improve marketing strategies, enhance customer experience, and increase buyers' willingness to use online services and products.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ارزیابی ریسک ملی و فراملی ( ریسک غیر مالی) (مطالعه موردی درکرواسی)
شبنم بالازاده قره باغی - فرهاد خداکرمی - امیرحسین باقری - مهتاب رنجبران
مبانی فلسفی خداشناسی و چالش های مدیریت اسلامی در عصرتکنولوژی
نبی الله جیحون - حسین متفکر - حسن الوداری
بررسی رابطه عملکرد اجتماعی، زیست محیطی با عملکرد مالی شرکت های بورس اوراق بهادار تهران
بنفشه فهیمی نیری - حسین بوداقی خواجه نوبر
راهبرد تجاری و رفتار نامتقارن هزینهها با تاکید بر نقش توانایی مدیریتی شواهدی از شرکتهای پذیرفته شده بورس اوراق بهادار تهران و مسقط
علی انصاری - مهدی بشکوه
بررسی تاثیر کیفیت خدمات، ارزش درک شده و تصویر شرکت بر رویکرد نگرشی مشتریان در بانکداری
امیر محمدپور - یاسین فخیم عبدالهی - محمد همت زاده
حریم خصوصی در هوش مصنوعی:چالش ها و رویکردهای نوین با تاکید بر حوزه ی سلامت و مالی
سیمین عدل خواه
بررسی نقش شفافیت اطلاعات مالی و حسابرسی مالیاتی در بهبود تمکین مالیاتی و تأثیر آن بر رشد اقتصادی پایدار
الهه آقاخانی - مرتضی خانلاری
بررسی فرآیند مدیریت منابع انسانی بر عملکرد کارکنان سازمان مالیاتی با میانجی رضایت شغلی و تعدیلگری تعهد شغلی (مورد مطالعه: اداره امور مالیاتی تبریز)
پریسا صدری نوبرزاده - نیما صدری نوبرزاده
چیستی و چگونگی شناسایی انجمنها در شبکههای اجتماعی
غزاله حاجی آبادی - مجید عبدالرزاق نژاد
Using Advanced Ensemble Machine Learning Models to Predict Traffic in SDN-Based Networks: A Comparative Study of Bagging, Boosting, and Stacking Approaches
Raha Pakzad - Sasan GharaPasha - Nasrin Firouz - Ramin Habibzadehsharif
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.0.3