0% Complete
صفحه اصلی
/
اولین کنگره مباحث جاری در حسابداری، مالی و مالیاتی
تاثیر ارتباطات سیاسی بر ارزش و عملکرد شرکت ها
نویسندگان :
رعنا شهدآور
1
علی بیرامی مرزرود
2
1- دانشگاه آزاد واحد تبریز
2- دانشگاه آزاد واحد تبریز
کلمات کلیدی :
ارتباطات سیاسی،عملکرد شرکت،ارزش شرکت
چکیده :
روابط و نفوذ سیاسی نه تنها بر وضعیت مالی بنگاههای اقتصادی تأثیر مثبت و منفی میگذارد، بلکه انگیزههای مدیران را نیز در ارتباط با ارزش و عملکرد تحت تأثیر قرار میدهد و سبب ایجاد تفاوتهای چشمگیر در سیاستهای مدیران در برخورد با منافع سهامداران میگردد. بنابراین مدیران شرکت با پنهان کردن اطلاعات منفی شرکت، موجب تاثیر قابل ملاحظه در فرصت های رشد و سودآوری میشوند. از این رو هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر ارتباطات سیاسی بر عملکرد و ارزش در 124 شرکت (744 مشاهده) پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران برای دوره زمانی 1402-1397 است. برای آزمون فرضیههای پژوهش از الگوی دادههای ترکیبی استفاده شد. برای اندازهگیری ارتباطات سیاسی از الگوی جامع فاسیو (2006) استفاده شد. نتایج نشان داد که ارتباطات سیاسی بر عملکرد سهام تاثیر منفی دارد. بدین معنا که مدیران از طریق برقراری روابط سیاسی و نفوذ بیشتر، موجب تضعیف منافع سهامداران و عملکرد واقعی شرکت میشوند. همچنین یافتهها نشان داد تاثیر ارتباطات سیاسی بر ارزش شرکت منفی و معنیدار است. در حقیقت مدیران سیاسی به دلیل شرایط اعتباری آسان و همچنین قدرت بیشتر، در نهایت موجب تضعیف قیمت بازار سهام شده و ارزش شرکت را کاهش می دهند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تبیین روابط بین ،استراتژی مالی رقابتی ، توانمندی های بازاریابی و عملکرد سرمایهگذاری صادراتی با تکیه بر دیدگاه مبتنی بر منابع
حسین بوذری
پیش بینی قصد فرار مالیاتی بر اساس تئوری رفتار برنامهریزی شده، روحیه مودیان مالیاتی و تیپهای شخصیتی با استفاده از شبکه عصبی
سحر بخشی - مهدی ذوالفقاری - کیهان آزادی هیر
نقش هوش مصنوعی در تحول تجارت الکترونیک: مروری بر روشها و چالشها
الهام آزادی مرند
نرم افزار استعدادیابی ورزشی مبتنی بر هوش مصنوعی و ترانسفر ورزش ایران (ترابال)
محمدرضا عبدی جله کران
بررسی تأثیر ریسک اطلاعات مالی و بندهای تعدیلی حسابرسی بر وجوه هیئتمدیره مشترک در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
حمیدرضا عزیزی - عرفان تخستین حلم
تاثیر ارتباطات سیاسی بر ارزش و عملکرد شرکت ها
رعنا شهدآور - علی بیرامی مرزرود
راهبرد تجاری و رفتار نامتقارن هزینهها با تاکید بر نقش توانایی مدیریتی شواهدی از شرکتهای پذیرفته شده بورس اوراق بهادار تهران و مسقط
علی انصاری - مهدی بشکوه
تاثیر سوء گیری مالی بر قابلیت مقایسه اطلاعات مالی با تاکید بر کیفیت حسابرسی
ابراهیم نویدی عباسپور - صالح بهروز گجین
حریم خصوصی کاربران در مدل های زبانی بزرگ
آرمان محبعلی - محمد عادلی نیا
بازاریابی محتوایی هوشمند: بازآفرینی تعامل کاربران و برندها با کمک هوش مصنوعی در رسانههای اجتماعی
پریسا جعفری - سیروس فخیمی آذر - سلیمان ایرانزاده - حسین بوداقی خواجه نوبر
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.0.3