0% Complete
English
صفحه اصلی
/
دومین کنفرانس ملی عصر انفجار تکنولوژی؛ هوش مصنوعی، تحولی در صنعت، تجارت و زنجیره تامین و دومین کنفرانس ملی علم داده در کاربردهای مهندسی
کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال: تحلیل انگیزههای کاربران برای تقویت برندسازی در رسانههای اجتماعی
نویسندگان :
پریسا جعفری
1
سیروس فخیمی آذر
2
سلیمان ایرانزاده
3
حسین بوداقی خواجه نوبر
4
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
4- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
کلمات کلیدی :
هوش مصنوعی،انگیزههای کاربران در تولید محتوا،بازاریابی دیجیتال،رسانه های اجتماعی،برندسازی دیجیتال
چکیده :
این پژوهش با هدف شناسایی، تحلیل و بهرهبرداری از انگیزههای کاربران در تقویت برندسازی دیجیتال در رسانههای اجتماعی با استفاده از الگوریتمهای هوش مصنوعی انجام شده است. در گام نخست، از طریق مصاحبههای نیمهساختاریافته با ۱۲ متخصص بازاریابی و علوم داده، شش انگیزه کلیدی شامل سرگرمی، خودابرازی، اجتماعیسازی، کسب دانش، دریافت پاداش و تعامل با برند استخراج گردید. سپس در فاز کمی، تعداد ۳۲٬۴۱۸ پست و کامنت اینستاگرامی مرتبط با پنج برند کالای تندمصرف تحلیل شد و با استفاده از مدل ترکیبی ParsBERT-CRF، برچسبگذاری همزمان احساس و انگیزه صورت گرفت. الگوریتم XGBoost برای پیشبینی احتمال تعامل کاربران (شامل لایک، کامنت، ذخیرهسازی و بازنشر/اشتراکگذاری) آموزش داده شد که با دقت AUC=0.89 عملکرد بالایی نشان داد. نتایج نشان داد انگیزه خودابرازی و اجتماعیسازی قویترین پیشرانهای تعامل هستند و حضور احساسات مثبت، اثر آنها را تا ۱.۶ برابر تقویت میکند. تحلیل ساختاری دادههای نظرسنجی از ۴۳۸ کاربر فعال رسانههای اجتماعی نیز نشان داد تعامل پیشبینیشده، رضایت و وفاداری به برند را بهطور معناداری افزایش میدهد. (β = 0.57، p < 0.001) همچنین، در یک آزمون میدانی، کمپینهای شخصیسازیشده مبتنیبر مدل پیشنهادی، باعث افزایش ۲۳ درصدی نرخ تعامل و رشد ۱۲ درصدی فروش شدند. این پژوهش نشان میدهد که ادغام تحلیل انگیزشی کاربران با الگوریتمهای هوش مصنوعی میتواند به طراحی محتوا و زمانبندی بهینه در کمپینهای دیجیتال کمک کرده و مزیت رقابتی پایداری برای برندها خلق کند. پیشنهاد میشود مدل ارائهشده در بسترهای چندرسانهای دیگر و فرهنگهای متفاوت نیز ارزیابی شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ارزیابی تأثیر اندازه موجودیها و کیفیت سود بر توان واریز بدهی ها در بین شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
سمانه یاقوتی آذری - مهسا ریخته گری نظامی - نادر رضایی
Optimization Dynamic Stability and Energy Efficiency in Human-Like Bipedal Robot Over a Full Gait Cycle
Mahdi Sadeghi - Mostafa Rostami - Soroush Sadeghnejad
بررسی تطبیقی چالش های قراردادهای هوشمند مبتنی بر بلاکچین در نظام حقوقی ایران با کشورهای آلمان و آمریکا
رضا بیرانوند - شیما ملامحمدی
تاثیر اشتراک گذاری دانش در رسانه های اجتماعی بر توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط تولیدات نوآورانه
حسین الف نژاد - حسین بوداقی خواجه نوبر
Simulation of Mechanical Property Changes in Biodegradable Scaffolds under Various Loading Conditions
ELNAZ ABEDINI - Mehdi Mehri
تشخیص سرطان پستان از طریق طبقهبندی تصاویر: مروری بر روشها و روندهای فعلی
ریحانه ابراهیمی نسب - آزیتا شیرازی پور - سید جواد میرعابدینی
تاثیر قابلیت های فناوری اطلاعات بر کیفیت حسابرسی با نقش میانجی پذیرش هوش مصنوعی
حسین نیک آسا - حیدر محمدزاده سالطه
Stem cell engineering in tissue repair: A Review of Therapeutic Perspectives
Farnaz Mozayani - Mohammadbagher Kargar
Phase-Amplitude Coupling of Event-Related Potentials during VCPT Task in Dyslexic Subjects
Mahdi Mollaei - Maryam Mohebbi - Reza Rostami
مقایسه تطبیقی پیشینه حاکمیت شرکتی در ایران و سایر کشورها
جمال خراسانی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.4.1