0% Complete
صفحه اصلی
/
اولین کنگره مباحث جاری در حسابداری، مالی و مالیاتی
ارزیابی تأثیر اندازه موجودیها و کیفیت سود بر توان واریز بدهی ها در بین شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
نویسندگان :
سمانه یاقوتی آذری
1
مهسا ریخته گری نظامی
2
نادر رضایی
3
1- دانشگاه آزاد تبریز
2- دانشگاه آزاد بناب
3- دانشگاه آزاد بناب
کلمات کلیدی :
اندازه موجودی ها،کیفیت سود،توان واریز بدهی ها
چکیده :
هدف اصلی تحقیق حاضر تعیین تأثیر اندازه موجودی ها و کیفیت سود بر توان واریز بدهی ها در بین شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد. جهت تعیین اندازه موجودی از نسبت موجودی تعدیل شده و برای تعیین کیفیت سود از شاخص فروش نقدی استفاده شده است. در این پژوهش، تعداد 77 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال های 1402-1397 بررسی شد. روش پژوهش از نوع -همبستگی و پس رویدادی است و از طریق آزمون کولموگرف-اسمیرنوف نرمال بودن داده های متغیرهای تحقیق تعیین شد و سپس از طریق آزمون همبستگي پیرسون و رگرسیون؛ فرضیه ها، آزمون شدند. برای آزمون فرضیه ها از نرم افزار SPSS استفاده گردید. نتایج نشان داد اندازه موجودی ها و کیفیت سود بر توان واریز بدهی ها در بین شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران تأثیر دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Modifying the electricity consumption pattern by designing an intelligent machine learning model with the XG Boost algorithm
Raha Pakzad
مدلسازی تصمیمگیری چندمعیاره در سیستمهای صنعتی با تأکید بر انتخاب ابزار هوشمند تحلیل داده
مهتاب شرافتی
شناسایی و اولویت بندی قابلیت های پویای حسابداری دایره ای بر مبنای جریان های مواد در اقتصاد دایره ای
ایران فخری نژاد
مروری برسیاست های مالیاتی ارزهای دیجیتال : چالش ها و فرصت ها در دنیای اقتصاد نوین
نعمت رستمی مازویی - بهروز رادپور
Early Alzheimer’s Detection with MRI-Based Deep Convolutional Neural Networks and Transfer Learning
Tabasom Musavi - M. J. Tarokh
شناسایی رابطه غیرخطی بین قدرت سیگنال و مصرف باتری در کنتورهای هوشمند آب با استفاده از XGBoost
محمد رستمی - فضل الله ادیب نیا
استفاده از هوش مصنوعی در بهینهسازی حسابداری و حسابرسی نهادهای دولتی
سعید نوری - مرتضی گل محمدی
مروری بر ابزارهای نوین تأمین مالی اسلامی
مهدی زینالی
مدل چندمعیاره پیشنهادگر هوشمند برای بهبود عملکرد ناوگان حمل ونقل
سهیل میرزازاده - مرضیه محمدپور
نقش بازاریابی رابطه مند و مدیریت ارتباط با مشتری درتقویت وفاداری مشتری باتاثیر هوش مصنوعی
فرزاد توکلی - معصومه خوانچه سپهر
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.0.3