0% Complete
فارسی
Home
/
دومین کنفرانس ملی عصر انفجار تکنولوژی؛ هوش مصنوعی، تحولی در صنعت، تجارت و زنجیره تامین و دومین کنفرانس ملی علم داده در کاربردهای مهندسی
نقش هوش مصنوعی در تحول آفرینی حوزه روابط عمومی سازمانها
Authors :
علی یاوری
1
سحر صفرزادهنیا
2
حبیبه نظری
3
1- دانشگاه ملی مهارت
2- دانشگاه آزاد اسلامی گرگان
3- دانشگاه ملی مهارت
Keywords :
هوش مصنوعی،فناوریهای نوین،روابط عمومی،مدیریت ارتباطات،تحلیل SWOT
Abstract :
در سالهای اخیر، نقش روابط عمومی در سازمانها از یک فعالیت صرفاً تبلیغاتی و اطلاعرسانی به یک حوزه استراتژیک و تصمیمساز ارتقا یافته است. روابط عمومی امروز تنها وظیفه انتشار اخبار و برقراری ارتباط ساده با رسانهها را بر عهده ندارد، بلکه نقشی اساسی در مدیریت تصویر ذهنی سازمان، شکلدهی افکار عمومی، مدیریت بحرانها و حتی تقویت سرمایه اجتماعی ایفا میکند. در این میان، تحولات فناورانه و ظهور ابزارهای نوین، باعث شده است که روابط عمومی در مسیر دیجیتالی شدن و هوشمند شدن حرکت کند. یکی از مهمترین فناوریهای تحولآفرین در این زمینه، هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی با توانایی تحلیل حجم عظیمی از دادهها، درک الگوهای رفتاری مخاطبان، تولید محتوای شخصیسازیشده و حتی پیشبینی روندهای ارتباطی، فرصتهای بیسابقهای برای روابط عمومی فراهم کرده است. با وجود این، بهرهگیری از این فناوری خالی از چالش نیست و مسائلی همچون هزینههای بالا، دغدغههای اخلاقی، تهدید حریم خصوصی و مقاومتهای فرهنگی در سازمانها میتواند مانعی در مسیر تحقق کامل آن باشد. این مقاله با هدف بررسی جایگاه و اهمیت روابط عمومی، نقش فناوریهای نوین و بهویژه هوش مصنوعی در آن، کاربردهای عملی هوش مصنوعی، چالشها و تحلیل SWOT این فناوری در روابط عمومی سازمانها تدوین شده است. نتایج نشان میدهد که در صورت استفاده صحیح، هوش مصنوعی میتواند موجب افزایش کارایی، ارتقای کیفیت ارتباطات و ایجاد ارزش افزوده برای سازمانها شود، اما نیازمند مدیریت هوشمندانه تغییرات و توجه به ابعاد انسانی و اخلاقی است در این تحقیق یک مطالعه موردی با هدف بررسی میزان کاربرد هوش مصنوعی در فعالیتهای روابط عمومی دانشگاه ملی مهارت استان گلستان ارائه شد. نتایج نشان داد که استفاده از این فناوری موجب بهبود فرآیندها، ارتقای ارتباطات و افزایش رضایت کارکنان میشود. رضایت کارکنان بیشترین میانگین را داشت که نشاندهنده کاهش بار کاری است. در مقابل، نوآوری و تحول دیجیتال کمترین میانگین را داشتند و نیازمند سرمایهگذاری بیشتر هستند. تحلیلها نشان دادند که کارایی و کیفیت ارتباط بیشترین تأثیر را بر رضایت دارند، در حالی که نوآوری با تعامل مخاطبان مرتبط است. در نهایت، هوش مصنوعی فرصتی راهبردی برای ارتقای روابط عمومی محسوب میشود.
Papers List
List of archived papers
افشای عملکرد پایدار ی و مشاغل خانوادگی
رعنا شهدآور - الناز نجفی - مهری علیپور اصل
پلی از شبیهسازی به عمل: انقلاب بومی هوش مصنوعی در آموزش ایران
مهتاب کرمیانی - سیران معروفی
Mechanical properties of cancer cells as potential predictive biomarkers
Sayed Reza Ramezani - Afsaneh Mojra
بررسی روش های تشخیص فیشینگ با استفاده از یادگیری ماشین
حامد منکرسی - غلامرضا احمدی
بررسی تأثیر مالکیت نهادی بر رابطه بین انحراف استراتژیک شرکت از صنعت و گزارشگری پایداری
ناصر مست چمن - محمد پورکریم
EEG-based Schizophrenia Detection Using Spectral, Entropy, and Graph Connectivity Features with Machine Learning
Nazila Ahmadi Daryakenari - Seyed Kamaledin Setarehdan
Improving Generalization in MRI-Based Deep Learning Models for Total Knee Replacement Prediction
Ehsan Karami - Hamid Soltanian-Zadeh
بررسی رابطه سیاست های تامین مالی شرکت و عملکرد شرکت بر افشای ریسک در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
بهاره فضلی
A Quantitative Approach to Assess Rhus coriaria Nanophytosomes in Ketamine-Induced Liver Injury
Narjes Amin - Akbar Hajizadeh Moghadam - Amin Mohammad Mohammadi - Kimia Mozahheb Yousefi - Fereshteh Mir Mohammadrezaei - Sedigheh Khanjani Jelodar
بررسی کارایی و اثربخشی عملیاتی بانکهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران با سنجههای ارزش افزوده بازار و بازده سرمایهگذاری
محمد جعفری
more
Samin Hamayesh - Version 42.4.1