0% Complete
صفحه اصلی
/
اولین کنگره مباحث جاری در حسابداری، مالی و مالیاتی
بررسی تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر مفاهیم حسابداری مالی (بازده سهام، مدیریت سود واقعی، عدم تقارن اطلاعات و عملکرد مالی) در شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار
نویسندگان :
فاطمه ایمانی
1
محمود همت فر
2
1- دانشجوی دکتری حسابداری دانشگاه ازاد اسلامی، واحد بروجرد، ایران.
2- دانشیار، گروه حسابداري، دانشگاه ازاد اسلامی، واحد بروجرد، ایران.
کلمات کلیدی :
مسئولیت اجتماعی شرکت،بازده سهام،حسابداری مالی،مدیریت سود واقعی،بورس اوراق بهادار
چکیده :
مسئولیت اجتماعی شرکتی یا مسئولیت اجتماعی شرکتها یا مسئولیت اجتماعی سازمانها از جستارهای «اخلاق کسب و کار» است که به نقش شرکتها درحوزه اجتماع میپردازد. مسئولیت اجتماعی شرکتی مجموعه وظایف و تعهداتی است که شرکت بایستی در جهت حفظ، مراقبت و کمک به جامعهای که در آن فعالیت میکند، انجام دهد. مسئولیت اجتماعی شرکتها در پیوند با مسئولیت شرکت در برابر جامعه، انسانها، و محیطی است که شرکت در آن فعالیت میکند و این مسئولیت از جستارهای اقتصادی و مالی فراتر میرود. مسئولیت اجتماعی شرکت در تعریفی روشنتر این گونه تعریف شدهاست: «مسئولیت اجتماعی شرکت فعالیتهایی است که پیش برنده سود و منفعت اجتماعی بوده و فراتر از منافع سازمان و آن چیزی است که قانون بایسته میدارد». هدف این پژوهش بررسی تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر مفاهیم حسابداری مالی (شامل بازده سهام، مدیریت سود واقعی، عدم تقارن اطلاعات و عملکرد مالی) در شرکت های ایرانی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار می باشد. این پژوهش توصیفی- همبستگی و کاربردی است. جامعه آماری این تحقیق کلیه شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و دوره تحقیق از سال 1396 تا 1402 می باشد. برای تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها از رگرسیون چند متغیره و نرم افزار ایویوز10 استفاده شد. نتایج نشان داد که مسئولیت اجتماعی شرکت بر بازده سهام تأثیر معناداری دارد. اما بر مدیریت سود واقعی تأثیر معناداری ندارد. مسئولیت اجتماعی شرکت تأثیر قابل توجهی بر عدم تقارن اطلاعات و عملکرد مالی دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Adaptive neuro-fuzzy inference system (ANFIS) for prediction the gibbs energy of formation
Aboozar Khajeh
طراحی مدل هوشمند در جهت رتبهبندی شعب شرکتهای بیمه
مسعود سبزچی دهخوارقانی - میترا زابلی پیله رود
کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال: تحلیل انگیزههای کاربران برای تقویت برندسازی در رسانههای اجتماعی
پریسا جعفری - سیروس فخیمی آذر - سلیمان ایرانزاده - حسین بوداقی خواجه نوبر
رویکردهای مدیریت مالی با استفاده از فناوریهای هوشمند
حسن هاتف - سید محمد عالی نژاد - سید جبار عالی نژاد
بررسی تأثیر کیفیت حسابرسی بر قدرت پیشبینی اطلاعات حسابداری باتوجه به نقش تعدیلگر بحران کمآبی
زهره حاجیها - النا خان لاریان
سیاستهای پولی، تغییرات نرخ ارز، تصمیمات تودهوار سهامداران در چارچوب الزامات قانونی بازار سرمایه
عظیم رضوی مجارشین
هزینه یابی بر اساس فعالیت(ABC) و پیامد های آن برای نو آوری باز
دکتر مهدی زینالی - رضا عباس زاده کر
نظریه بازی در کارآفرینی: مروری بر ادبیات
رعنا شهدآور - فاطمه اصدقی - فائزه فتحی
بهبود عملکرد سیستمهای شناسایی بدافزار با تلفیق شبکههای عصبی کانولوشن و الگوریتم جنگل تصادفی
بهزاد شاه پسندی - مجید مزینانی
نوآوری در امنیت هوشمند: طراحی سیستمهای AI با مقاومت ذاتی در برابر تهدیدات سایبری
علی غلام نتاج - محمد عرفان رحمانیان کوشککی - امیدرضا حمیدی نیا - محمد مهدی افتخاری
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.0.3