0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین کنفرانس ملی عصر انفجار تکنولوژی؛ هوش مصنوعی، تحولی در صنعت، تجارت و زنجیره تامین و دومین کنفرانس ملی علم داده در کاربردهای مهندسی
شناسایی قدرت پسورد با استفاده از روشهای یادگیری ماشین دسته جمعی
نویسندگان :
مهناز درودی
1
سیدحسن مرتضوی زارچ
2
فاطمه زارع مهرجردی
3
محسن سرداری زارچی
4
1- دانشگاه میبد
2- دانشگاه میبد
3- دانشگاه میبد
4- دانشگاه میبد
کلمات کلیدی :
یادگیری ماشین،امنیت پسورد،پسوردقوی،پسورد متوسط،پسورد ضعیف
چکیده :
با وجود پیشرفتهای چشمگیر در فناوریهای نوین احراز هویت، گذرواژهها یا پسوردها همچنان بهعنوان رایجترین و بنیادیترین ابزار احراز هویت در سامانههای اطلاعاتی مورد استفاده قرار میگیرند. با این حال، انتخاب نادرست گذرواژهها نظیر استفاده از گذرواژههای ساده، کوتاه یا تکراری از جمله مهمترین عوامل تهدیدکننده امنیت در فضای سایبری محسوب میشود. هدف این پژوهش، ارائهی روشی برای تحلیل و طبقهبندی میزان قدرت گذرواژهها با بهرهگیری از الگوریتمهای یادگیری ماشین دسته جمعی است. روش پیشنهادی شامل چهار مرحلهی اصلی پیشپردازش، استخراج ویژگی، تقسیمبندی پایگاه داده و طبقهبندی دادهها است. در مرحلهی پیشپردازش، اقداماتی از قبیل رفع دادههای گمشده و مقابله با عدم توازن بین کلاسها صورت گرفته است. سپس از دادههای آمادهسازیشده ده ویژگی جدید استخراج شده است. در ادامه پایگاه داده به دو مجموعهی آموزش و آزمون تفکیک شدهاند. در مرحلهی نهایی، طبقهبندی دادهها با استفاده از الگوریتم های آدابوست، XGBoost ،جنگل تصادفی، Bagging و گرادیان بوستینگ انجام شده است. برای ارزیابی عملکرد روش پیشنهادی، از مجموعهدادهی Password Dataset شامل سه کلاس قدرت گذرواژه (ضعیف، متوسط و قوی) استفاده شده است. نتایج حاصل از اجرای آزمایش با تنظیمات متفاوت پارامترها،نشان داد که الگوریتم گرادیان بوستینگ با معیار f1 به مقدار 99.083% کارایی بالای در بین مدل ها در تشخیص قدرت گذرواژهها داشته است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تأثیر مالکیت کنترل کننده بر رقابت در بازار محصول شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
اسماعیل محبی کندسری
نقش بازاریابی هوش مصنوعی در عملکرد استراتژیک با تاکید بر قصد خرید مصرف کننده در سایتهای فروش انلاین
اسماعیل محبی کندسری
بازاریابی محتوایی هوشمند: بازآفرینی تعامل کاربران و برندها با کمک هوش مصنوعی در رسانههای اجتماعی
پریسا جعفری - سیروس فخیمی آذر - سلیمان ایرانزاده - حسین بوداقی خواجه نوبر
آمایش گردشگری مناطق ایران و هوش مصنوعی
محمدعلی فیض پور - مهدیه پیروی
هزینه یابی بر اساس فعالیت(ABC) و پیامد های آن برای نو آوری باز
دکتر مهدی زینالی - رضا عباس زاده کر
Machine Learning and Deep Learning Approaches for Fake News Detection: A Comprehensive Survey
Arian Hajati - Azita Shirazipour - Seyed Javad Mirabedini
تخصیص منابع مبتنی بر اجماع ترکیبی برای سیستمهای توزیعشده مقیاسپذیر و تحملپذیر خطا در بستر اینترنت اشیا
سالار ذوالفقاری - امین بابازاده سنگر
فناوری اطلاعات و ارتباطات و آموزش حسابداری
عبدالحسین علی پور - رسول ناصرحجتی رودسری - نسیم دانش
بررسی استقرار مدیریت دانش در شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی
محدثه مشفقی - محسن صفاریان - محمد کاظمی - مهدی کیخای مقدم - نسیبه موحدفر
تاثیر هوش مصنوعی در مدیریت بحران زنجیره تامین
علیرضا فولاد - شایان مسگر - احمدرضا مسئله - حسین پورابراهیم گیل کلایه
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.0.3