0% Complete
English
صفحه اصلی
/
دومین کنفرانس ملی عصر انفجار تکنولوژی؛ هوش مصنوعی، تحولی در صنعت، تجارت و زنجیره تامین و دومین کنفرانس ملی علم داده در کاربردهای مهندسی
تحلیل محتوا و دادهکاوی نظرات کاربران ایرانی درباره برندهای آرایشی منتخب در شبکههای اجتماعی با هوش مصنوعی
نویسندگان :
بهزاد بالازاده
1
حسین بوداقی
2
نازلی قراچورلو
3
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر
کلمات کلیدی :
برند های آرایشی،هوش مصنوعی،شبکه های اجتماعی
چکیده :
در دهه اخیر،شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از مهم ترین کانال های ارتباطی بین مصرف کنندگان و برندها تبدیل شده اند؛به ویژه در صنایع احساسی و بصری مانند لوازم آرایشی که تصمیمات خرید کاربران تا حد زیادی تحت تاثیرتجربه ها و نظرات سایر مصرف کنندگان قراردارد.هدف این پژوهش تحلیل محتوای متون دیجیتال کاربران ایرانی و داده کاوی نظرات آنان درباره برندهای آرایشی منتخب در شبکه های اجتماعی و استخراج بینش هایی از نگرش مصرف کنندگان با بهره گیری از تکنیک های هوش مصنوعی است.در این تحقیق از داده های جمع آوری شده از اینستاگرام و دیجی کالا درباره سه برند منتخب(مای،نوت،ودکتر ژیلا)استفاده شد.پس از پیش پردازش5،000نظرتعداد3،265نظرمعتبر برای تحلیل انتخاب گردید.جهت تحلیل داده ها،از مدل ترکیبیParsBERT-SVMبرای طبقه بندی احساسات و الگوریتم LDAبرای مدل سازی موضوعی استفاده شد.همچنین آزمون های ANOVAوK2 جهت سنجش معنی داری تفاوت احساسات میان برند ها به کار رفت.یافته ها نشان داد که احساسات مثبت نسبت به برند دکتر ژیلا غالب بود(56%)،در حالی که برند مای بیشترین درصد نظرات منفی را به خود اختصاص داد.پنج محوراصلی گفت و گو های کاربران شامل کیفیت،قیمت،بسته بندی،توصیه دیگران و تبلیغات اینفلوئنسرها شناسایی گردید.نتایج این پژوهش با فراهم آوردن شناختی عمیق از ذهنیت کاربران در فضای دیجیتال،می تواند به بازاریاباندر طراحی کمپین های موثرتر،بهبود تجربه کاربری،شخصی سازی تبلیغات و توسعه محصولات جدید کمک نماید
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Quantum Computing for AI: Current Status and Future Roadmap
Nayereh Majd
شناسایی نقش تحولآفرین هوش مصنوعی بر خودکارسازی فرآیندهای حسابداری و سادهسازی گزارشهای مالی
صدیقه بخشی زاده باغستانی
تأثیر بالکچین بر امنیت و شفافیت در تراکنش های مال ی: نوآوری و چالشها
مهسا رحیمی - مصطفی جوینده
طراحی و تحلیل المان محدود ایمپلنت ماژولار شخصیسازیشده مفصل ران مبتنی بر تصاویر CT : تمرکز بر عملکرد اتصال مخروطی تحت بارهای عملکردی
کبری پیرمحمدی - رسول عابدی - سعد رئیسی
جایگاه فنآوریهای مبتنی بر هوش مصنوعی در برنامه ریزی آموزشی با تاکید بر اهداف برنامه ششم توسعه
سونیا پیشکار - ثریا غلامحسین پور انوری
ارزیابی عملکرد در سازمانهای پست مدرن
مهدی خضوعی
تاثیر تجربه و شایستگی حسابرس بر اثربخشی حسابرسی با نقش میانجی گری توسعه حرفه ای حسابرسان
امین صفری - آرش درخشان مهر - مسعود احمدی منصورآباد
بررسی تأثیر بالقوه فناوری بلاکچین بر کاهش مدیریت سود در شرکتهای بورسی: یک تحلیل مبتنی بر نگرش کارشناسان و متخصصین
ضرغام داداش زاده
Gene expression changes induced by Atorvastatin in breast cancer and stem cells
Seyed Mahdi Mousavi - Yaghub Pazhang
Improving Generalization in MRI-Based Deep Learning Models for Total Knee Replacement Prediction
Ehsan Karami - Hamid Soltanian-Zadeh
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.4.1