0% Complete
صفحه اصلی
/
اولین کنگره مباحث جاری در حسابداری، مالی و مالیاتی
ارتباط بین اطمینان بیش از حد مدیرعامل و خطر اخلاقی
نویسندگان :
عیسی ابیضی
1
1- دانشگاه آزاد تبریز
کلمات کلیدی :
اطمینان بیش از حد مدیریتی،خطر اخلاقی،عدم تقارن اطلاعاتی
چکیده :
هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط اطمینان بیش از حد مدیران و خطر اخلاقی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد. روش پژوهش: به منظور دستیابی به هدف پژوهش تعداد 120 شرکت برای دوره زمانی 1400-1395 مورد بررسی قرار گرفت. برای آزمون فرضیههای پژوهش از الگوی دادههای ترکیبی استفاده شده است. برای تخمین اطمینان بیش از حد از سه معیار مخارج سرمایهگذاری، مازاد سرمایهگذاری و پیشبینی رو به بالای سود توسط مدیران استفاده شده است. همچنین برای اندازهگیری خطر اخلاقی از الگوی بومی شده عبدی و همکاران (1400) استفاده شده است. یافتههای پژوهش: یافتهها نشان داد که اطمینان بیش از حد مدیریتی با هر سه معیار بر خطر اخلاقی تاثیر مثبت و معنیداری دارد. بدین معنا که اطمینان بیش از حد مدیران موجب تشدید خطر اخلاقی میشود. نتیجهگیری: نتایج نشان میدهد که مدیران بیش از حد مطمئن نسبت به تواناییهای خود و عملکرد آتی شرکت بیش از حد خوش بین بوده و علیرغم مشاهده عملکرد منفی همچنان نسبت به آینده خوش بین هستند. تداوم چنین رویکری موجب میشود تا عدم تقارن اطلاعاتی رخ داده و خطر اخلاقی را موجب شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
آینده پژوهی فرصتها و چالشهای احتمالی در صنعت بیمه ایران
حسین خانلو
شناسایی رابطه غیرخطی بین قدرت سیگنال و مصرف باتری در کنتورهای هوشمند آب با استفاده از XGBoost
محمد رستمی - فضل الله ادیب نیا
واحد میکروپلاسما قابلحمل برای بازیافت ضایعات نفتی و تولید انرژی
سید جواد روده چی تبریزی - ثمر گلدوز
تاثیر بعد استراتژی مالی وبعد پاسخگویی برکیفیت خدمات درک شده و خشنودی مشتریان )مورد مطالعه : فروشگاه افق کوروش(
حسین بوذری
بررسی مفاهیم و کاربردهای جدید در حوزه یادگیری عمیق
سید حسن مرتضوی - علی عبدالعظیمی
کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال: تحلیل انگیزههای کاربران برای تقویت برندسازی در رسانههای اجتماعی
پریسا جعفری - سیروس فخیمی آذر - سلیمان ایرانزاده - حسین بوداقی خواجه نوبر
بررسی تأثیر هوش مصنوعی فازی بر رضایت مشتریان خدمات گردشگری سلامت
حسام رضایی - متین رحیمی مرام - مریم مصلح
شیوه های حسابداری مدیریت استراتژیک: بررسی ادبیات و فرصتی برای تحقیقات آینده
رعنا شهداور - موسی ابراهیم زاده - فاطمه خانی پور
نقش بازاریابی رابطه مند و مدیریت ارتباط با مشتری درتقویت وفاداری مشتری باتاثیر هوش مصنوعی
فرزاد توکلی - معصومه خوانچه سپهر
پیش بینی قصد فرار مالیاتی بر اساس تئوری رفتار برنامهریزی شده، روحیه مودیان مالیاتی و تیپهای شخصیتی با استفاده از شبکه عصبی
سحر بخشی - مهدی ذوالفقاری - کیهان آزادی هیر
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.0.3