0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین کنفرانس ملی عصر انفجار تکنولوژی؛ هوش مصنوعی، تحولی در صنعت، تجارت و زنجیره تامین و دومین کنفرانس ملی علم داده در کاربردهای مهندسی
Application of machine learning approach for prediction the heat capacity of amine
نویسندگان :
Aboozar Khajeh
1
1- Birjand University of Technology
کلمات کلیدی :
Amine،Genetic function approximation (GFA)،Group contribution (GC)،Heat capacity،Machine learning،Radial basis function neural network (RBF NN)
چکیده :
This study integrates computational chemistry and machine learning to investigate the relationship between the chemical functional groups and the heat capacity values of amine compounds. The heat capacity of amine compounds was estimated using a hybrid method that includes a simple group contribution (GC) method implemented in a radial basis function neural network (RBF NN). Genetic function approximation (GFA) as a proper computational method was used for selection the most important functional groups and linear model developing. The nonlinear relation between the selected functional groups and the heat capacity values of amine compounds was determined by RBF NN. The validation of GC models illustrated that the squared correlation coefficient (R2) between predicted and experimental values were 0.929 and 0.954 for GFA and RBF NN, respectively. The obtained results in this article suggest that by using machine learning approach, it is possible to obtain a good estimation of the liquid heat capacity values of amine compounds.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش علم داده در مهندسی راه و ترابری
حمیدرضا ربانینژاد
تاثیر مسئولیتپذیری اجتماعی شرکت بر مالیسازی شرکت با تاکید بر هزینههای نمایندگی
بهمن عبدی گلزار - سمیرا هنرمایه
مبانی فلسفی خداشناسی و چالش های مدیریت اسلامی در عصرتکنولوژی
نبی الله جیحون - حسین متفکر - حسن الوداری
ارائه مدل رتبه بندی مشتریان اعتباری بانکی با استفاده از داده کاوی و منطق فازی :مطالعه موردی بانک خصوصی در ایران
محمد صالح کتابی
شناسایی عوامل موثر بر انتخاب حسابرس با تاکید بر عدم اطمینان محیطی
امین بلوری - عیسی ابیضی - محدثه نعیمی
تبیین روابط بین ،استراتژی مالی رقابتی ، توانمندی های بازاریابی و عملکرد سرمایهگذاری صادراتی با تکیه بر دیدگاه مبتنی بر منابع
حسین بوذری
بررسی تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر مفاهیم حسابداری مالی (بازده سهام، مدیریت سود واقعی، عدم تقارن اطلاعات و عملکرد مالی) در شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار
فاطمه ایمانی - محمود همت فر
نقش بازاریابی رابطه مند و مدیریت ارتباط با مشتری درتقویت وفاداری مشتری باتاثیر هوش مصنوعی
فرزاد توکلی - معصومه خوانچه سپهر
شناسایی پیشرانهای حسابداری مسئولیت اجتماعی شرکتی در ایران: بررسی عوامل مؤثر و چالشها
امیر محبی - فرزین رضایی - مهدی بشکوه - غلامرضا کردستانی
پذیرش فناوری هوش مصنوعی در بین کارکنان واحدهای مالی و حسابداری در صنعت خدمات اشتراکی
زهرا اسمی - معصومه جعفری - فرهاد جباری متین
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.0.3