0% Complete
صفحه اصلی
/
اولین کنگره مباحث جاری در حسابداری، مالی و مالیاتی
بررسی عوامل موثر و پیامدهای افشاگری تقلب در میان شاغلین حسابداری
نویسندگان :
زهره عارف منش
1
زهرا سادات خاشعی
2
1- دانشیار حسابداری دانشگاه یزد
2- دانشگاه یزد
کلمات کلیدی :
افشاگری تقلب،جدیت موضوع،گزارش درونسازمانی و برونسازمانی،مسئولیت شخصی،هزینه شخصی
چکیده :
همواره در داخل شرکت ها تقلب رخ می دهد که ممکن است تنها افرادی که در آن سازمان فعالیت می کنند، از آن مطلع گردند که ضرورت پرداختن به مکانیزم نظارتی و کشف تقلب را، دو چندان می کند. در این شرایط، گزارشگری تقلب می تواند به-عنوان یک مکانیزم کنترل داخلی مهم در کشف و پیش گیری از تقلب درنظر گرفته شود. پژوهش حاضر به بررسی برخی عوامل موثر (مسئولیت شخصی گزارشگری، هزینه شخصی گزارشگری و جدیت موضوع) و پیامدهای افشاگری تقلب (واکنش مثبت و منفی مدیریت) در میان شاغلین حسابداری پرداخته است. این مطالعه براساس نظرسنجی از 384 کارمند حسابداری شاغل در اصفهان، با استفاده از معادلات ساختاری و نرم افزار pls ، انجام شده است. نتایج نشان می دهد که آگاهی اندکی درباره قوانین افشاگری تقلب وجود دارد. اکثر پاسخ دهندگان، افشاگری تقلب به صورت داخلی را به عنوان عملی اخلاقی در برابر افشاگری خارجی می دانند. یافته ها نشان می دهد که مسئولیت شخصی و جدیت موضوع به طور قابل توجهی بر روی اهداف افشاگری تقلب چه در داخل سازمان و چه خارح سازمان، تاثیر می گذارد و رابطه معکوسی بین هزینه شخصی گزارشگری و افشاگری تقلب وجود دارد. هم چنین نتایج نشان می دهد که افشاگری درون سازمانی، واکنش مثبت مدیر و افشاگری برون سازمانی، واکنش منفی مدیر را در پی دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر قابلیت مقایسه صورتهای مالی بر مربوط بودن اطلاعات حسابداری
محمد فرجی بنائی - نیما تمجیدی فر - امیرحسین قوچی
کاربرد هوش مصنوعی در بهینه سازی تولید و کاهش هدر رفت منابع
مریم مژده
کاربرد هوش مصنوعی در بهینهسازی پردازش معاملات مالی: مدل های مفهومی و آیندهپژوهی
سجاد یوسفی - مریم پورنجف - لیلا حسین آبادی
تاثیر بعد استراتژی مالی وبعد پاسخگویی برکیفیت خدمات درک شده و خشنودی مشتریان )مورد مطالعه : فروشگاه افق کوروش(
حسین بوذری
عوامل موثر بر یکپارچه سازی سیستم مالی شرکت ها: مرور و تحلیل مبانی نظری و ادبیات علمی
محمدرضا مهربان پور - سپیده رهبر
تاثیر تعدیل کننده شدت رقابت پذیری بازار محصولات و نبود تقارن در اطلاعات بر ارتباط مابین هزینه های سرمایه ای و ارزشگذاری شرکت
سینا سلیمانی - فاطمه صمدی
افزایش پیش بینی بازار سهام از طریق هوش مصنوعی
سهیلا صمدی گلوجه - اسما حیدری پناه - زهرا علی لیواری - فاطمه خالقیان
بررسی تأثیر هوش مصنوعی فازی بر رضایت مشتریان خدمات گردشگری سلامت
حسام رضایی - متین رحیمی مرام - مریم مصلح
بررسی نقش فناوری هوش مصنوعی در فرآیند ایجاد مدل خدمات دستگاه خودپرداز
سجاد یوسفی - مریم پورنجف - آیدا محمدی - ساحل پرسته
Quantum Computing for AI: Current Status and Future Roadmap
Nayereh Majd
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.0.3