0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین کنفرانس ملی عصر انفجار تکنولوژی؛ هوش مصنوعی، تحولی در صنعت، تجارت و زنجیره تامین و دومین کنفرانس ملی علم داده در کاربردهای مهندسی
بررسی نقش رهبران سازمانها و کاربرد هوش مصنوعی در کسب و کارها
نویسندگان :
حسین علی آبادی
1
1- گروه کارآفرینی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری
کلمات کلیدی :
رهبران،سازمان،هوش مصنوعی،کسب و کار
چکیده :
هوش مصنوعی بهعنوان یکی از فناوریهای پیشرو در عصر دیجیتال ، پتانسیل بالایی برای تحول کسبوکارها دارد. با این حال، موفقیت در پیادهسازی و بهرهبرداری از این فناوری، نیازمند رهبری قوی و استراتژیهای دقیق است. این مقاله به بررسی نقش رهبران سازمانها و کاربرد هوش مصنوعی میپردازد و نشان میدهد که رهبران با تعیین چشماندازهای استراتژیک، ایجاد فرهنگ سازمانی مناسب، مدیریت ریسکهای اخلاقی و فنی، و تسهیل همکاری بین بخشها، میتوانند بهطور مؤثری از هوش مصنوعی بهرهبرداری کنند. با تحلیل مطالعات موردی و مرور ادبیات، این مقاله تأکید میکند که رهبری آگاه و قوی، کلید موفقیت در تحول دیجیتال و استفاده از هوش مصنوعی است. در نهایت، پیشنهاداتی برای تحقیقات آینده در زمینه نقش رهبری در پذیرش و توسعه هوش مصنوعی ارائه میشود. بر اساس گزارش مککینزی (۲۰۲۳)، بیش از ۵۰٪ از شرکتها حداقل در یک حوزه کسبوکار خود از هوش مصنوعی استفاده میکنند، و انتظار میرود این فناوری تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱۳ تریلیون دلار به اقتصاد جهانی اضافه کند. با این حال، موفقیت در پیادهسازی و بهرهبرداری از هوش مصنوعی نیازمند رهبری قوی و استراتژیهای دقیق است. برای مثال، شرکتهایی که رهبری قوی در حوزه هوش مصنوعی دارند، ۴۰٪ بیشتر احتمال دارد که از پروژههای هوش مصنوعی خود بازدهی مثبت کسب کنند. در نهایت، پیشنهاداتی برای تحقیقات آینده در زمینه نقش رهبری در پذیرش و توسعه هوش مصنوعی ارائه میشود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تأثیر فعالیت های بازاریابی تجربی بر تجربه مشتری در متاورس: نقش واسطه ای سهولت درک شده و سودمندی درک شده و تأثیر آن بر عشق به برند
آیسان خضرلو - سید جعفر زنوزی
رویکردهای مدیریت مالی با استفاده از فناوریهای هوشمند
حسن هاتف - سید محمد عالی نژاد - سید جبار عالی نژاد
یادگیری عمیق برای ادراک رباتیک مقاوم در محیط های غیرساختارمند
سجاد یوسفی - مریم پورنجف - سمیرا حسینی - سوسن نصرتی - سمیه باقری
نوآوری در مدیریت ترافیک: راهبندهای هوشمند برای مسیرهای اختصاصی اتوبوسها
رضا حبیب زاده
Designing a Machine Learning Model with LSTM and CNNs to Make the Quality Control Process of Liquefied Gas Tankers Intelligent
Raha Pakzad
طراحی و توسعه دستیار هوشمند مشاوره پزشکان در دانشگاه علوم پزشکی همدان
حبیب اله تحسینی - جواد کشوری کامران
سیاستهای پولی، تغییرات نرخ ارز، تصمیمات تودهوار سهامداران در چارچوب الزامات قانونی بازار سرمایه
عظیم رضوی مجارشین
بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر هوشمندسازی رفتار تبلیغاتی مصرفکنندگان موبایل با نقش میانجی گری عشق به برند(مطالعه موردی: برند سامسونگ)
زهرا علی میرزائی - حسین بوداقی
ارزیابی ریسک ملی و فراملی ( ریسک غیر مالی) (مطالعه موردی درکرواسی)
شبنم بالازاده قره باغی - فرهاد خداکرمی - امیرحسین باقری - مهتاب رنجبران
بازاریابی محتوایی هوشمند: بازآفرینی تعامل کاربران و برندها با کمک هوش مصنوعی در رسانههای اجتماعی
پریسا جعفری - سیروس فخیمی آذر - سلیمان ایرانزاده - حسین بوداقی خواجه نوبر
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.0.3