0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین کنفرانس ملی عصر انفجار تکنولوژی؛ هوش مصنوعی، تحولی در صنعت، تجارت و زنجیره تامین و دومین کنفرانس ملی علم داده در کاربردهای مهندسی
آینده پژوهی فرصتها و چالشهای احتمالی در صنعت بیمه ایران
نویسندگان :
حسین خانلو
1
1- دانشگاه ممقان
کلمات کلیدی :
فرصتها،چالشهای،صنعت بیمه،ایران
چکیده :
چکیده با افزایش میزان جمعیت شاهد رشد و گسترش کسب وکارها، ساخت وساز و استفاده از خودروها هستیم. به این ترتیب خطرات مرتبط با سوانح ، آتش سوری ، انواع بیماری و حوادث غیرمترقبه افزایش چشمگیری یافته است. سازوکار مناسب برای مدیریت ریسک و کاهش احتمال خطر در چنین مواردی می تواند استفاده از بیمه باشد. پژوهش حاضر با هدف آینده پژوهی فرصتها و چالشهای احتمالی در صنعت بیمه در استان آذربایجان شرقی انجام شد. روش پژوهش کیفی و مشارکتکنندگان 61 نفر از خبرگان دانشگاهی، مدیران و کارشناسان صنعت بیمه در استان آذربایجان شرقی بودند. نمونهگیری هدفمند و براساس اصل اشباع انجام شد. ابزار جمعآوری دادهها، مصاحبه نیمه ساختار یافته بود. روایی و پایایی با بررسی قابلیت اعتبار، قابلیت انتقال، قابلیت اعتماد و قابلیت تصدیق و نیز محاسبه شاخصهای ثبات و تکرارپذیری تائید شد. تجزیه و تحلیل دادهها ، به روش کیفی وکدگذاری انجامشد. یافتهها نشاندهنده ابعاد آینده پژوهی فرصتها و چالشهای احتمالی در صنعت بیمه در استان آذربایجان شرقی شامل 83 مورد میباشد که در پنج دسته علل یا عواملی موضوع آینده پژوهی و فرصتهای احتمالی و چالشهای احتمالی آینده در صنعت بیمه و راهبردهایی یا راه کارها و درنهایت نتایج و پیامدهای فرصتهای احتمالی پیشرو در آینده دسته بندی شدند. نتایج این پژوهش نشانمیدهد مدیریت ، بایستی فضا و امکاناتی را در صنعت بیمه ایران فراهمنماید تا تمامی کارکنان، مشتریان و پیمانکاران نظرات ، ایدهها و پیشنهادهای خود را در زمینه آینده پژوهی و فرصتهای احتمالی و چالشهای احتمالی آینده در صنعت بیمه ارائه نمایند و بر اساس نتایج بدست آمده و پیشنهادات ارایه شده ، اقدامات لازم توسط مدیریت صنعت بیمه انجام گیرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Ethical Challenges in the Use of Artificial Intelligence: Risks, Frameworks, and Responsible Innovation
Seyed Javad Roudehchi Tabrizi - Samar Goldouz
بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر هوشمندسازی رفتار تبلیغاتی مصرفکنندگان موبایل با نقش میانجی گری عشق به برند(مطالعه موردی: برند سامسونگ)
زهرا علی میرزائی - حسین بوداقی
نقش هوش مصنوعی در تحول بهرهوری وتجربه مسافر در ایستگاههای مسافری راه آهن های مدرن ومقایسه آن با راه اهن های شهرهای ایران
طیبه قربان خانی - فرهاد احمدی
اتوماسیون هوش مصنوعی کلید موفقیت در آینده تولید
مهدی بشیرزاده
بررسی تأثیر ابزارهای خلاق مبتنی بر هوش مصنوعی بر ایدهپردازی دانشجویان
ندا پرتونیا
تاثیر هوش مصنوعی و فناوری های نوین بر بهبود بودجهبندی دولتی و کنترل مالی
مهدی زینالی - بهزاد محمودی - سمیه علیمرادی اشقلو
The role of artificial intelligence in linking data-driven human resources with sustainable business branding
Baharak Yadegar Jamshidi - Hossein Bodaghi Khajeh Noubar
بهبود تجربه مشتری در پلتفرمهای ویدئوی درخواستی از طریق راهکارهای هوشمند مبتنی بر داده
احمد سفلایی - محمد یوسفی نژاد عطاری
شناسایی عوامل تعیین کننده قصد انطباق مالیات با تاکید بر نظریه رفتار برنامه ریزی شده
نیما صدری نوبر زاد - پریسا صدری نوبر زاد
تاثیر هوش مصنوعی بر اتوماسیون فرآیندهای حسابداری
سیدمحمد عالی نژاد - حسن هاتف - سیدجبار عالی نژاد
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.0.3