0% Complete
صفحه اصلی
/
اولین کنگره مباحث جاری در حسابداری، مالی و مالیاتی
تاثیر بشردوستی شرکتی بر کارایی سرمایه گذاری با تاکید بر استراتژی تجاری شرکت
نویسندگان :
محمد فرجی بنائی
1
سمیرا بالائی
2
مهین اروجی
3
1- دکتری حسابداری، مدرس گروه حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، تبریز.
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
کلمات کلیدی :
بشردوستی شرکتی،کارایی سرمایهگذاری،استراتژی تجاری شرکت
چکیده :
هدف این مطالعه بررسی تاثیر بشردوستی شرکتی بر کارایی سرمایه گذاری با تاکید بر استراتژی تجاری شرکت است. در این راستا، تعداد 120 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران برای دوره زمانی 1397-1402 انتخاب شد. نتایج نشان داد که بین بشردوستی شرکتی و کارایی سرمایهگذاری ارتباط مثبت و معنی داری وجود دارد. در حقیقت، بهبود بشردوستی شرکتی از طریق کاهش سرمایهگذاری در پروژههای با خالص ارزش فعلی منفی و افزایش سرمایهگذاری در پروژههای با خالص ارزش فعلی مثبت موجب رشد کارایی سرمایهگذاری میشود. همچنین، نتایج نشان داد که استراتژی تجاری شرکت موجب تعدیل ارتباط بین بشردوستی شرکتی و کارایی سرمایهگذاری میشود. در حقیقت، شرکت هایی که استراتژی تجاری تهاجمی را دنبال می کنند، موجب می شوند که ارتباط مثبت بین بشردوستی شرکتی و کارایی سرمایه گذاری تشدید شود در حالی که شرکت هایی با استراتژی تدافعی عکس چنین ارتباطی را نشان می دهند. این رویکرد نشان دهنده این واقعیت است که شرکت هایی با استراتژی تهاجمی شانس بیشتری برای کسب سودهای کلان به نسبت شرکت هایی با استراتژی تدافعی دارند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
سنجش میزان رضایت مشتریان بانک ملی شهرستان تنکابن با استفاده از مدل MCPDA
محمد اخشابی
تأثیر هوش مصنوعی بر طراحی ارگونومیک محیط کار: بررسی الگوریتمهای یادگیری ماشین و ایمنی تولید فولاد
معراج جلیلی - پوریا علیمرادی - فرید نصیریان
طراحی مدل هوشمند در جهت رتبهبندی شعب شرکتهای بیمه
مسعود سبزچی دهخوارقانی - میترا زابلی پیله رود
مروری بر روشهای هوشمند مدیریت فرسودگی لینکهای عمودی در شبکههای روی تراشه سهبعدی
سید محمد آذرشین - رضا فرشیدی - امین مهرانزاده
ارزیابی تأثیر حسابداری مدیریت بر افزایش سرمایه فکری سازمانهای دولتی کشور
حسین بوذری
تاثیر هوش مصنوعی و فناوری های نوین بر بهبود بودجهبندی دولتی و کنترل مالی
مهدی زینالی - بهزاد محمودی - سمیه علیمرادی اشقلو
بازاریابی محتوایی هوشمند: بازآفرینی تعامل کاربران و برندها با کمک هوش مصنوعی در رسانههای اجتماعی
پریسا جعفری - سیروس فخیمی آذر - سلیمان ایرانزاده - حسین بوداقی خواجه نوبر
نرم افزار استعدادیابی ورزشی مبتنی بر هوش مصنوعی و ترانسفر ورزش ایران (ترابال)
محمدرضا عبدی جله کران
شناسایی اسکولیوز ستون فقرات در تصاویرX-ray با استفاده از MobileNetV2
محمدصادق بابایی
کاربرد هوش مصنوعی در کنترل کیفیت و بهره وری :رویکرد های علمی چالش ها و حاکمیت مسئولانه در صنعت
سجاد یوسفی - مریم پورنجف - مرضیه شریفی - سیده مبینا موسوی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.0.3