0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین کنفرانس ملی عصر انفجار تکنولوژی؛ هوش مصنوعی، تحولی در صنعت، تجارت و زنجیره تامین و دومین کنفرانس ملی علم داده در کاربردهای مهندسی
Predicting employee loyalty based on machine learning algorithms,Case study: Pars Online Company Call Center
نویسندگان :
Mohammad Reza Haji-Ahmadi
1
Mohammad-Ali Eghbali
2
Hossein Eghbali
3
1- Eyvanekey University
2- Birjand University of Technology
3- Eyvanekey University
کلمات کلیدی :
Employee loyalty،machine learning،forecasting
چکیده :
Loyalty is one of the characteristics and benefits admired in all cultures and different historical periods of human beings. From a sociological perspective, loyalty can be considered a positive norm, and loyalty can generally be expressed as dependence on a person or something to which there is a commitment. Organizational loyalty means the high commitment and motivation of employees to the organization, so that they put all their effort and creativity into achieving the goals of the organization. From a macro-management perspective, organizations in today's competitive market consider loyal and committed employees to be one of the main tools for distinguishing themselves from competitors. The costs of employee exit from the organization directly and indirectly result from the fact that organizations make every effort to retain employees and make them loyal to the group. The policy of this research, by looking at the research conducted in the past and drawing out points worth considering from them, is with a new approach, in such a way that high accuracy and confidence in the results obtained, along with low costs, are its main features. The proposed model has benefited from the psychological characteristics of loyalty and the factors affecting employee loyalty from their perspective and their daily issues and concerns in the workplace. The main features of this model are the focus on the welfare status and the elements affecting the working situation and comfort of employees, both from a material and psychological perspective. The model used has presented an acceptable performance in terms of accuracy, due to the diversity and combination of available methods and the multiple use of different algorithms in order to achieve reliable results, and its results can be used with a high degree of confidence to predict the loyalty status of the organization's employees.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی ابزارهای حسابداری در بازار ارزهای دیجیتال و شبکه بلاکچین
میلاد هاشم زاده
خودشیفتگی و تصمیم گیری مدیران: بررسی بیست سال ادبیات حسابداری
رعنا شهدآور - فاطمه ذوالفقاری - فاطمه افروزیان
تأثیر حسابداری رفتاری و روانشناسی مالی بر تصمیم گیریهای مالی و اقتصادی
یاسر رضایی - مینا قنبری
شناسایی عوامل تعیین کننده قصد انطباق مالیات با تاکید بر نظریه رفتار برنامه ریزی شده
نیما صدری نوبر زاد - پریسا صدری نوبر زاد
بررسی رابطه عملکرد اجتماعی، زیست محیطی با عملکرد مالی شرکت های بورس اوراق بهادار تهران
بنفشه فهیمی نیری - حسین بوداقی خواجه نوبر
تحلیلی بر آموزش حسابداری در ایران
محمد رضا پور علی - آرمان محجوب
بررسی سفته و سفته الکترونیکی از دیدگاه حقوقی تجارت الکترونیک
دانیال کریم زاده - صالح ترابی گودرزی
طراحی سیستم تشخیص نفوذ مبتنی بر یادگیری فدراسیونی در شبکههای توزیعشده اینترنت اشیا
سیدکاظم سیدولیلو - امین بابازاده سنگر
نقشه راه آموزش هوش مصنوعی در ایران: از بومیسازی تا جهانیسازی
علی غلام نتاج - محمد عرفان رحمانیان کوشککی - امیدرضا حمیدی نیا - محمدمهدی افتخاری
تاثیر بعد استراتژی مالی وبعد پاسخگویی برکیفیت خدمات درک شده و خشنودی مشتریان )مورد مطالعه : فروشگاه افق کوروش(
حسین بوذری
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.0.3