0% Complete
English
صفحه اصلی
/
دومین کنفرانس ملی عصر انفجار تکنولوژی؛ هوش مصنوعی، تحولی در صنعت، تجارت و زنجیره تامین و دومین کنفرانس ملی علم داده در کاربردهای مهندسی
نقش هوش مصنوعی در شخصیسازی تجربه مشتری: بررسی رفتار مصرفکننده در فروشگاههای آنلاین
نویسندگان :
بهزاد بالازاده
1
حسین بوداقی
2
نازلی قراچورلو
3
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، تبریز.
2- دانشگاه آزاد اسلامی تبریز
3- دانشگاه آزاد اسلامی اهر
کلمات کلیدی :
بازاریابی دیجیتال،تجربه مشتری،هوش مصنوعی،شخصیسازی،رفتار مصرفکننده
چکیده :
در عصر دیجیتال، شخصیسازی تجربه مشتری به یکی از ارکان کلیدی موفقیت در بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است. هدف این پژوهش، بررسی نقش هوش مصنوعی در شخصیسازی پیامها و تحلیل تأثیر آن بر تجربه مشتری در فروشگاههای آنلاین ایرانی است. بهمنظور دستیابی به این هدف، فروشگاههای اینترنتی فعال از جمله دیجیکالا، اسنپمارکت و تکنولایف بهعنوان بسترهای اصلی تحقیق انتخاب شدند. جامعه آماری شامل کاربرانی بود که طی سه ماه اخیر حداقل یک خرید اینترنتی انجام دادهاند. پژوهش با رویکرد کمّی و به روش توصیفی–پیمایشی همراه با تحلیل همبستگی اجرا گردید. دادهها با استفاده از پرسشنامهای ساختاریافته با مقیاس پنجدرجهای لیکرت گردآوری شدند. نمونهگیری بهصورت هدفمند و با استفاده از فرمول کوکران، با حجم ۳۸۴ نفر انجام شد. تحلیل دادهها با بهرهگیری از مدلسازی معادلات ساختاری (SEM) و نرمافزارهای SPSS 26 و SmartPLS 4 انجام گرفت. نتایج نشان داد که شخصیسازی مبتنی بر هوش مصنوعی تأثیر مثبت و معناداری بر ادراک سودمندی، اعتماد به سیستم، رضایت مشتری و نهایتاً قصد خرید مجدد دارد. علاوهبر این، تفاوت معناداری در اثرگذاری این متغیرها میان گروههای جمعیتشناختی مختلف، از جمله جنسیت و سن مشاهده شد؛ بهویژه زنان و افراد جوان نسبت به تجربه شخصیسازیشده واکنش مثبتتری داشتند. یافتهها حاکی از آن است که بهرهگیری از فناوریهای هوشمند میتواند در ارتقاء تجربه کاربری، بهبود سیستمهای توصیهگر، و تدوین راهبردهای بازاریابی دیجیتال هدفمند در بستر بومی ایران مؤثر واقع شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
استفاده از هوش مصنوعی در مدیریت منابع انسانی
مهدی محمدی امین - مهدی فرساد - هادی محمدی امین
تاثیر رویکرد حسابداری و مالی بر قضاوت وتصمیم گیری اثر خود هویتی سبز بر تغییر قصدخرید با نقش میانجی ارزش ادراکی و تعدیل کنندگی خودهمسویی ( مورد مطالعه :مشتریان فروشگاه اینترنتی جوپزی)
حسین بوذری
نقش هوش مصنوعی در تشخیص و پیشگیری از تقلب در خدمات مالی
مهدی محمدی امین - مهدی فرساد - هادی محمدی امین
Feature-Conditioned WGAN for Generating Alzheimer’s EEG: Enabling GAN-Based Synthesis Under Data Scarcity
Parsa Bahramsari - Alireza Taheri
بررسی فرآیند مدیریت منابع انسانی بر عملکرد کارکنان سازمان مالیاتی با میانجی رضایت شغلی و تعدیلگری تعهد شغلی (مورد مطالعه: اداره امور مالیاتی تبریز)
پریسا صدری نوبرزاده - نیما صدری نوبرزاده
سنجش میزان رضایت مشتریان بانک ملی شهرستان تنکابن با استفاده از مدل MCPDA
محمد اخشابی
Robotic-Assisted Early Rehabilitation Post Total Knee Arthroplasty: An Experimental Investigation
Raed Abdulameer Mahmood Alalvani - Ali Selk Ghafari
Region-Specific EEG Channel-Based Emotion Detection using Bi-directional Deep Neural Networks
Mahdi Jafari Asl - Sina Shamekhi - Fatemeh Shalchizadeh
Enhancing Drug–Target Affinity Prediction with Non-Local Block Graph Neural Networks
Reza Tahmasebi - Eghbal Mansoori - Armin Piashehvar - Abbas Mehrbaniyan
طراحی و توسعه دستیار هوشمند مشاوره پزشکان در دانشگاه علوم پزشکی همدان
حبیب اله تحسینی - جواد کشوری کامران
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.4.1