0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین کنفرانس ملی عصر انفجار تکنولوژی؛ هوش مصنوعی، تحولی در صنعت، تجارت و زنجیره تامین و دومین کنفرانس ملی علم داده در کاربردهای مهندسی
نقش هوش مصنوعی در شخصیسازی تجربه مشتری: بررسی رفتار مصرفکننده در فروشگاههای آنلاین
نویسندگان :
بهزاد بالازاده
1
حسین بوداقی
2
نازلی قراچورلو
3
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، تبریز.
2- دانشگاه آزاد اسلامی تبریز
3- دانشگاه آزاد اسلامی اهر
کلمات کلیدی :
بازاریابی دیجیتال،تجربه مشتری،هوش مصنوعی،شخصیسازی،رفتار مصرفکننده
چکیده :
در عصر دیجیتال، شخصیسازی تجربه مشتری به یکی از ارکان کلیدی موفقیت در بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است. هدف این پژوهش، بررسی نقش هوش مصنوعی در شخصیسازی پیامها و تحلیل تأثیر آن بر تجربه مشتری در فروشگاههای آنلاین ایرانی است. بهمنظور دستیابی به این هدف، فروشگاههای اینترنتی فعال از جمله دیجیکالا، اسنپمارکت و تکنولایف بهعنوان بسترهای اصلی تحقیق انتخاب شدند. جامعه آماری شامل کاربرانی بود که طی سه ماه اخیر حداقل یک خرید اینترنتی انجام دادهاند. پژوهش با رویکرد کمّی و به روش توصیفی–پیمایشی همراه با تحلیل همبستگی اجرا گردید. دادهها با استفاده از پرسشنامهای ساختاریافته با مقیاس پنجدرجهای لیکرت گردآوری شدند. نمونهگیری بهصورت هدفمند و با استفاده از فرمول کوکران، با حجم ۳۸۴ نفر انجام شد. تحلیل دادهها با بهرهگیری از مدلسازی معادلات ساختاری (SEM) و نرمافزارهای SPSS 26 و SmartPLS 4 انجام گرفت. نتایج نشان داد که شخصیسازی مبتنی بر هوش مصنوعی تأثیر مثبت و معناداری بر ادراک سودمندی، اعتماد به سیستم، رضایت مشتری و نهایتاً قصد خرید مجدد دارد. علاوهبر این، تفاوت معناداری در اثرگذاری این متغیرها میان گروههای جمعیتشناختی مختلف، از جمله جنسیت و سن مشاهده شد؛ بهویژه زنان و افراد جوان نسبت به تجربه شخصیسازیشده واکنش مثبتتری داشتند. یافتهها حاکی از آن است که بهرهگیری از فناوریهای هوشمند میتواند در ارتقاء تجربه کاربری، بهبود سیستمهای توصیهگر، و تدوین راهبردهای بازاریابی دیجیتال هدفمند در بستر بومی ایران مؤثر واقع شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر حسابداری ذهنی و هوش مصنوعی بر فرآیند تصمیم گیری مالی و مزایا و معایب آن
علی نمازیان - علی رضائی پور
تأثیر حسابداری رفتاری و روانشناسی مالی بر تصمیم گیریهای مالی و اقتصادی
یاسر رضایی - مینا قنبری
نقش هوش مصنوعی در تحول بهرهوری وتجربه مسافر در ایستگاههای مسافری راه آهن های مدرن ومقایسه آن با راه اهن های شهرهای ایران
طیبه قربان خانی - فرهاد احمدی
بررسی تأثیر بالقوه فناوری بلاکچین بر کاهش مدیریت سود در شرکتهای بورسی: یک تحلیل مبتنی بر نگرش کارشناسان و متخصصین
ضرغام داداش زاده
بررسی عوامل رویکرد مؤثرمالی در بازاریابی محتوای دیجیتال بر روابط شرکتها و نامهای, برند تجاری
حسین بوذری
یک سامانه هوشمند پشتیبان تصمیم مبتنی بر چندعامل برای طبقهبندی انواع کسبوکار
حسن ضیافت
تاثیر قدرت مدیر عامل بر کیفیت گزارشگری مالی
یعقوب پور کریم - میلاد حبیب اللهی - ابوالفضل بخشی قیسناب
کلیات قوانین و مقررات مرتبط با هوش مصنوعی
مجید حسن نژاد - مهدی خلفی
کاربرد علم داده در مهندسی کامپیوتر : بهینه سازی مصرف انرژی در دیتاسنترها در باب تحلیل داده
مهدی بشیرزاده
تحلیل نقش رایانش ابری در چابکی زنجیره تأمین
دکتر غلامرضا جمالی - توحید بهزادی فرد - حسن ایزدی فر
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.0.3