0% Complete
صفحه اصلی
/
اولین کنگره مباحث جاری در حسابداری، مالی و مالیاتی
علیت بین توسعه مالی و نوع ابزارهای مالی از نظر مدیریت پرتفولیو
نویسندگان :
فاطمه خسروی
1
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
کلمات کلیدی :
ابزارهای مالی،شاخص،مدیریت پرتفوی،آزمون علیت
چکیده :
در تئوری پورتفولیو، انتخاب ابزارهای مالی برای گنجاندن در پرتفوی از اهمیت بالایی برخوردار است. برای این منظور، جهت و قدرت ارتباط بین ابزارهای مالی برای گنجاندن در پرتفوی نیز اهمیت یافته است. از این منظر، هدف اصلی این پژوهش، تحلیل روابط متقابل بین ابزارهای مالی است. در این مطالعه رابطه علیت بین طلا، شاخص BIST-100، بیت کوین و نرخ ارز مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. دادههای ابزارهای مالی مورد استفاده در پژوهش شامل 208 مشاهده بهعنوان مقادیر هفتگی برای سالهای 2019-2022 است. قبل از اعمال تحلیل علیت، آزمون هم انباشتگی جوهنسن برای بررسی وجود رابطه هم انباشتگی بین متغیرها انجام شد. با توجه به نتایج آزمون هم انباشتگی، هم آماره ردیابی و هم نتیجه حداکثر مقدار ویژه نشان می دهد که بین متغیرها یک هم انباشتگی وجود دارد. با توجه به آزمون علیت تودا-یاماموتو، به این نتیجه رسیدیم که یک رابطه علیت دو طرفه بین نرخ ارز و قیمت بیت کوین وجود دارد و اینکه نرخ مبادله علت شاخص BIST-100 است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
طراحی سیستم تشخیص نفوذ مبتنی بر یادگیری فدراسیونی در شبکههای توزیعشده اینترنت اشیا
سیدکاظم سیدولیلو - امین بابازاده سنگر
Ethical Challenges in the Use of Artificial Intelligence: Risks, Frameworks, and Responsible Innovation
Seyed Javad Roudehchi Tabrizi - Samar Goldouz
حسابداری توسعه پایدار با رویکرد اقتصاد هوشمند
مهدی زینالی - علیرضا صابر - رامین فتح الله زاده دیزجی - احمد حسن پور
نقش مالکیت دولتی در ارتباط میان معیارهای غیرمالی و ریسک سقوط قیمت سهام
اکبر کنعانی - زهره نوروزی مرادلو - سیما فرزانه خلیفه لو - جابر نوشته زیوه
طراحی مدل توزیع ناب - کلاس جهانی در صنعت برق ایران
رکسانا رادمنشی
تاثیر مسئولیتپذیری اجتماعی شرکت بر مالیسازی شرکت با تاکید بر هزینههای نمایندگی
بهمن عبدی گلزار - سمیرا هنرمایه
حریم خصوصی کاربران در الگوریتمهای یادگیری ماشین: تهدیدها و راهکارها
لیلا سامان آذری
تشخیص حملات اینترنتی با مدل های زبانی بزرگ تقطیری در شبکه های توزیع شده
جواد جهانگیری درزه کنانی - امین بابازاده
مزایای هوش مصنوعی در تصمیم گیری عملیاتی
مهدی محمدی امین - مهدی فرساد - هادی محمدی امین
بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر هوشمندسازی رفتار تبلیغاتی مصرفکنندگان موبایل با نقش میانجی گری عشق به برند(مطالعه موردی: برند سامسونگ)
زهرا علی میرزائی - حسین بوداقی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.0.3