0% Complete
صفحه اصلی
/
اولین کنگره مباحث جاری در حسابداری، مالی و مالیاتی
تاثیر اشتراک گذاری دانش در رسانه های اجتماعی بر توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط تولیدات نوآورانه
نویسندگان :
حسین الف نژاد
1
حسین بوداقی خواجه نوبر
2
1- دانشگاه ازاد اسلامی واحد تبریز
2- دانشگاه ازاد اسلامی واحد تبریز
کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری دانش،توسعه کسب و کارها،رسانه های اجتماعی
چکیده :
هدف کلی این پژوهش بررسی تاثیر اشتراک گذاری دانش در رسانه های اجتماعی در توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط تولیدات نوآورانه می باشد. جامعه آماری شامل مدیران و کارکنان کسب و کار های کوچک و متوسط در شهرک های صنعتی تبریز میباشد که تعداد آنها 150 نفر است و نمونه بر آورد شده برابر 108 نفر می باشد که با روش نمونه گیری تصادفی در دسترس از جامعه برداشته شده است. براي گردآوری داده ها از دو فقره پرسشنامه اشتراک گذاری دانش و استفاده از رسانه ها استفاده شده است. برای تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها از روش رگرسیون خطی استفاده شده است. تحلیل فرضیه اصلی نشان داد که: اشتراک گذاری دانش در رسانه های اجتماعی در توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط تولیدات نوآورانه تاثیر مثبت و معنی داری دارد. وزن Beta به عنوان ضریب استاندارد رگرسیون برابر 53/0 بوده و نشان می دهد که به ازای یک واحد تغییر برروی انحراف معیار متغیر پیش بین (اشتراک گذاری دانش در رسانه ها) باعث می شود انحراف معیار متغیر ملاک (توسعه کسب و کارها) به اندازه 53/0 واحد تغییر یابد. آماره t برابر 43/6 بوده و از نظر آماری با اطمینان 95/0 معنی دار می باشد. تحلیل فرضیه های فرعی نشان داد که میزان استفاده، نوع استفاده و میزان اعتماد کاربران به رسانه های اجتماعی، در توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط تولیدات نوآورانه تاثیر مثبت ومعنی داری دارند وزن بتا و t به ترتیب برابر 35/0 ، 81/3 و 43/0 ، 93/4 و 42/0 ، 73/4 بوده که همگی با اطمینان 95/0 درصد معنی دار هستند. با توجه به نتایج بالا ، تمام فرضیه های پژوهش مورد تایید قرار گرفت.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی عوامل موثر و پیامدهای افشاگری تقلب در میان شاغلین حسابداری
زهره عارف منش - زهرا سادات خاشعی
مدل های نوین بودجه ریزی عملیاتی و نقش آنها در بهبود عملکرد مالی بانک ها
بهارک یادگار جمشیدی - مبینا مولایی
مهندسی مالی اسلامی: چارچوبی برای توسعه پایدار، نوآوری و عدالت اقتصادی در نظام مالی اسلامی
مهدی زینالی - رسول قوسینی - مرتضی نوروززادبناء
تاثیر داراییهای نامشهود بر ارزش بازار شرکت؛ مطالعه موردی شرکت های صنایع شیمیایی بورس اوراق بهادار تهران
محمدرضا پژوهی
رابطه بین سرعت تعدیل قیمت سهام و نقدشوندگی بازار با تاکید بر نقش کیفیت حسابرسی
احسان قهرمانی اقدم - سعید انورخطیبی
تاثیر هوش مصنوعی بر تغییرات سیاست های مالی: چالش ها و فرصت ها
بهارک یادگار جمشیدی - جمال سبک دستی - زینب رضائی - امین مقتدری
شناسایی عوامل موثر بر انتخاب حسابرس با تاکید بر عدم اطمینان محیطی
امین بلوری - عیسی ابیضی - محدثه نعیمی
بررسی تأثیر کیفیت حسابرسی بر قدرت پیشبینی اطلاعات حسابداری باتوجه به نقش تعدیلگر بحران کمآبی
زهره حاجیها - النا خان لاریان
ارتباط بین روابط سیاسی و افشای مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت
بیتا دلنواز اصغری - مهنا پیرایه جو - نیما رضااوغلی سقا - مائده خاکسار
ایجاد یک استراتژی پایدار برای حاکمیت شرکتی یکپارچه مبتنی بر عملکرد پایداری
رعنا شهد آور - ابوالفضل بابایی لک لر - حسین قهرمانی
more
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.0.1