0% Complete
صفحه اصلی
/
دومین کنفرانس ملی عصر انفجار تکنولوژی؛ هوش مصنوعی، تحولی در صنعت، تجارت و زنجیره تامین و دومین کنفرانس ملی علم داده در کاربردهای مهندسی
بهینهسازی ترافیک هوشمند با کنترل مرکزی و دادهکاوی
نویسندگان :
سجاد یوسفی
1
مریم پورنجف
2
بهارک نادعلی پور
3
فاطمه سلیمی
4
1- دانشکده ملی مهارت استان ایلام
2- دانشکده ملی مهارت استان ایلام
3- دانشکده ملی مهارت استان ایلام
4- دانشکده ملی مهارت استان ایلام
کلمات کلیدی :
شهر هوشمند،کنترل مرکزی،دادهکاوی،وسایل نقلیه اضطراری،یادگیری تقویتی
چکیده :
مدیریت ترافیک در شهرهای هوشمند به دلیل افزایش جمعیت و پیچیدگیهای شهری از اهمیت ویژهای برخوردار است. وسایل نقلیه اضطراری (EV) مانند آمبولانسها نیازمند عبور سریع و ایمن از تقاطعها هستند. این پژوهش یک چارچوب نوین برای بهینهسازی جریان ترافیک با استفاده از سیستم کنترل مرکزی، برنامهریزی پویا (RDS)، و یادگیری تقویتی چندعاملی (MARL) ارائه میدهد که با رویکردهای دادهکاوی تقویت شده است. روش پیشنهادی با بهرهگیری از ارتباطات خودرو به زیرساخت (V2X)، دوربینهای هوشمند، و الگوریتمهای یادگیری تقویتی، زمان انتظار EV را کاهش داده و ایمنی آنها را بهبود میبخشد. نتایج شبیهسازی نشان میدهد که سیستم کنترل مرکزی زمان انتظار EV را تا 10 ثانیه کاهش میدهد، در حالی که RDS و MARL به ترتیب 15 و 12 ثانیه بهبود ایجاد میکنند. این چارچوب با استفاده از دادهکاوی، الگوهای ترافیکی را تحلیل کرده و تصمیمگیری پویا را تسهیل میکند. این پژوهش گامی در جهت توسعه شهرهای هوشمند ایمن و کارآمد است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
یادگیری تبدیل تصویر به کمک شبکههای مولد تخاصمی
امیر خاکپور
حسابداری سبز
لیلا کاتب - مبینا قدسی - ثنا کامکار
Ethical Challenges in the Use of Artificial Intelligence: Risks, Frameworks, and Responsible Innovation
Seyed Javad Roudehchi Tabrizi - Samar Goldouz
تأثیر استقلال و شایستگی حسابرس بر اثربخشی کنترلهای داخلی: بررسی نقش تعدیلی تجربه حسابرس
حیدر محمدزاده سالطه - سیما فرزانه خلیفه لو - زهره نوروزی مرادلو
مدیریت و فرصت های سرمایه گذاری
محمدرضا پژوهی
تاثیر عدم تقارن اطلاعاتی بر ارتباط بین عدم اطمینان اقتصادی و متنوعسازی شرکتی
ناهیده شاهنده ننه کران - امین آرام گر - مهدی عبدالهی شتربانی
بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر هوشمندسازی رفتار تبلیغاتی مصرفکنندگان موبایل با نقش میانجی گری عشق به برند(مطالعه موردی: برند سامسونگ)
زهرا علی میرزائی - حسین بوداقی
Designing a Machine Learning Model with LSTM and CNNs to Make the Quality Control Process of Liquefied Gas Tankers Intelligent
Raha Pakzad
بررسی تاثیر برند سازی شخصی و سرمایه انسانی استراتژیک بر عملکرد شرکتهای تولید فراورده های گوشتی استان اصفهان
علی فردوس مکان
ارائه الگوی استفاده از هوش مصنوعی در حسابرسی داخلی
مهناز ذابح غازانی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.0.3