0% Complete
صفحه اصلی
/
اولین کنگره مباحث جاری در حسابداری، مالی و مالیاتی
ارتباط بین روابط سیاسی و افشای مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت
نویسندگان :
بیتا دلنواز اصغری
1
مهنا پیرایه جو
2
نیما رضااوغلی سقا
3
مائده خاکسار
4
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
4- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
کلمات کلیدی :
رتباطات سیاسی،مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت،عدم تقارن اطلاعاتی
چکیده :
چکیده ارتباطات سیاسی شامل ارتباطات بین شرکتها و مقامات یا نهادهای دولتی است که می تواند موضوع مسئولیت اجتماعی شرکت را تحت تاثیر قرار دهد. از این رو، این مطالعه به بررسی ارتباط بین روابط سیاسی و افشای مسئولیتپذیری اجتماعی شرکت در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران بپردازد. در این راستا، تعداد 130 شرکت برای دوره زمانی 1397-1402 انتخاب گردید. هدف پژوهش کاربردی و روششناسی آن از نوع پس رویدادی است. از رویکرد دادههای ترکیبی برای آزمون فرضیههای پژوهش استفاده شده است. برای آزمون فرضیههای پژوهش از نرم افزار آماری Eviews استفاده شد. نتایج نشان داد که بین ارتباطات سیاسی و افشاء مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ارتباط مثبت و معنی داری وجود دارد. بدین معنی که روابط سیاسی موجب گسترش افشای مسئولیت پذیری اجتماعی می شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نوآوری در مدیریت ترافیک: راهبندهای هوشمند برای مسیرهای اختصاصی اتوبوسها
رضا حبیب زاده
بررسی مربوط بودن ارزش اطلاعات حسابداری با استفاده از روش CART: یک مطالعه برای شرکتهای داروسازی در بورس اوراق بهادار تهران
نوراله خدادادی - مهرداد قنبری - بابک جمشیدی نوید - جواد مسعودی
یادگیری عمیق برای ادراک رباتیک مقاوم در محیط های غیرساختارمند
سجاد یوسفی - مریم پورنجف - سمیرا حسینی - سوسن نصرتی - سمیه باقری
تأثیر استقلال و شایستگی حسابرس بر اثربخشی کنترلهای داخلی: بررسی نقش تعدیلی تجربه حسابرس
حیدر محمدزاده سالطه - سیما فرزانه خلیفه لو - زهره نوروزی مرادلو
تأثیر فعالیت های بازاریابی تجربی بر تجربه مشتری در متاورس: نقش واسطه ای سهولت درک شده و سودمندی درک شده و تأثیر آن بر عشق به برند
آیسان خضرلو - سید جعفر زنوزی
طراحی مدل هوشمند در جهت رتبهبندی شعب شرکتهای بیمه
مسعود سبزچی دهخوارقانی - میترا زابلی پیله رود
کاربرد هوش مصنوعی در بهینهسازی پردازش معاملات مالی: مدل های مفهومی و آیندهپژوهی
سجاد یوسفی - مریم پورنجف - لیلا حسین آبادی
بررسی سفته و سفته الکترونیکی از دیدگاه حقوقی تجارت الکترونیک
دانیال کریم زاده - صالح ترابی گودرزی
شناسایی قدرت پسورد با استفاده از روشهای یادگیری ماشین دسته جمعی
مهناز درودی - سیدحسن مرتضوی زارچ - فاطمه زارع مهرجردی - محسن سرداری زارچی
تحول بازاریابی در عصر دیجیتال: نقش کلیدی هوش مصنوعی
علی اکبر شهری مجارشین - علی میرطاهری
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.0.3