0% Complete
English
صفحه اصلی
/
اولین کنگره مباحث جاری در حسابداری، مالی و مالیاتی
ارتباط بین روابط سیاسی و افشای مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت
نویسندگان :
بیتا دلنواز اصغری
1
مهنا پیرایه جو
2
نیما رضااوغلی سقا
3
مائده خاکسار
4
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
4- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
کلمات کلیدی :
رتباطات سیاسی،مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت،عدم تقارن اطلاعاتی
چکیده :
چکیده ارتباطات سیاسی شامل ارتباطات بین شرکتها و مقامات یا نهادهای دولتی است که می تواند موضوع مسئولیت اجتماعی شرکت را تحت تاثیر قرار دهد. از این رو، این مطالعه به بررسی ارتباط بین روابط سیاسی و افشای مسئولیتپذیری اجتماعی شرکت در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران بپردازد. در این راستا، تعداد 130 شرکت برای دوره زمانی 1397-1402 انتخاب گردید. هدف پژوهش کاربردی و روششناسی آن از نوع پس رویدادی است. از رویکرد دادههای ترکیبی برای آزمون فرضیههای پژوهش استفاده شده است. برای آزمون فرضیههای پژوهش از نرم افزار آماری Eviews استفاده شد. نتایج نشان داد که بین ارتباطات سیاسی و افشاء مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ارتباط مثبت و معنی داری وجود دارد. بدین معنی که روابط سیاسی موجب گسترش افشای مسئولیت پذیری اجتماعی می شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مدل ترکیبی مبتنی بر DenseNet، الگوریتم ژنتیک و GAN برای تشخیص آلزایمر از تصاویر MRI
محمد قنبری صباغ - محسن کرمی طلایی
تاثیر استقلال کمیته های حسابرسی بر محتوای اطلاعاتی اعلان سود با نقش کیفیت حاکمیت شرکتی در بورس اوراق بهادار تهران
بهزاد مظفری - هاتف ملازاده - رضا عشقی
کاربرد هوش مصنوعی در بهینهسازی پردازش معاملات مالی: مدل های مفهومی و آیندهپژوهی
سجاد یوسفی - مریم پورنجف - لیلا حسین آبادی
Electrochemical Biosensors Based on Polyaniline Nanostructures: An Analysis of Advances, Performance Challenges, and the Outlook for Smart Systems
Nasim Kharazminezhad - Ramez Pourahmad
پیشبینی وضعیت ترافیک با استفاده از الگوریتم KNN یک مطالعه موردیبر اساس دادههای دوماهه ترافیک
متین نهاوندی
تاثیر هوش مصنوعی در کیفیت خدمات آنلاین بانکی
بهارک یادگار جمشیدی - زهرا شرقی
پردازش پیشرفته تصاویر برای شناسایی نوع سلول خونی: قطعهبندی، استخراج ویژگی و مدل گراف بر پایه نمونه گیری و تجمیع
حوریا خرمکی - سید مهدی صالحی - مهدیه قاسمی
بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر هوشمند سازی رفتار تبلیغاتی مصرکنندگان موبایل با میانجیگری عشق برند
زهرا علی میرزائی - حسین بوداقی
ساخت ومشخصه یابی هیدروژل بر پایه ژلاتین/صمغ عربی حاوی مقادیر مختلف آگارز به منظور کاربرد در ترمیم زخم
زهرا قاسمی - مهشید خرازیها
نقشه راه آموزش هوش مصنوعی در ایران: از بومیسازی تا جهانیسازی
علی غلام نتاج - محمد عرفان رحمانیان کوشککی - امیدرضا حمیدی نیا - محمدمهدی افتخاری
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.4.1