0% Complete
صفحه اصلی
/
اولین کنگره مباحث جاری در حسابداری، مالی و مالیاتی
بررسی تاثیر اندازه شرکت بر رابطه حاکمیت شرکتی خوب و عملکرد شرکت
نویسندگان :
یعقوب اقدم مزرعه
1
اشرف عارف نژاد
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد صوفیان
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد صوفیان
کلمات کلیدی :
اندازه شرکت،حاکمیت شرکتی خوب،عملکرد شرکت
چکیده :
در این پژوهش به بررسی تاثیر اندازه شرکت بر رابطه حاکمیت شرکتی خوب و عملکرد شرکت در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سالهای 1394 تا 1401 پرداخته شده است. متغیر مستقل پژوهش حاضر حاکمیت شرکتی خوب و متغیر وابسته عملکرد شرکت میباشد. نمونه آماری پژوهش 168 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران میباشد. روش پژوهش از نوع توصیفی همبستگی با رویکرد کاربردی بوده و روش گردآوری اطلاعات در بخش مبانی نظری از روش کتابخانهای و در بخش آزمون فرضیات از روش اسنادکاوی صورتهای مالی میباشد. به طور کلی روش آماری مورد استفاده در این پژوهش روش همبستگی و رگرسیون خطی تک متغیره است. نتایج به دست آمده از فرضیههای پژوهش نشان داد که حاکمیت شرکتی خوب رابطه معکوس و معناداری با عملکرد شرکت دارد. همچنین نتایج نشان داد که اندازه شرکت بر رابطه حاکمیت شرکتی خوب و عملکرد شرکت تاثیر مستقیم و معناداری دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تأثیر هوش مصنوعی بر استراتژیهای بازاریابی در کسبوکارهای الکترونیک در ایران
مریم ذاکریبرنطین - هادی اسماعیلی درمیان
نظریه بازی در کارآفرینی: مروری بر ادبیات
رعنا شهدآور - فاطمه اصدقی - فائزه فتحی
بهبود تجربه مشتری در پلتفرمهای ویدئوی درخواستی از طریق راهکارهای هوشمند مبتنی بر داده
احمد سفلایی - محمد یوسفی نژاد عطاری
بررسی کاربرد و چالش های هوش مصنوعی در مدیریت لجستیک بنادر
ایمان حق شناس - دامون رزمجویی
مروری بر روشهای شناسایی و تشخیص غیرمستقیم لیتولوژی سازند با تاکید بر روشهای هوش مصنوعی
نگین فروزان - خالد معروفی - سید شهاب طباطباییمرادی
بررسی تأثیر مالکیت نهادی بر رابطه بین انحراف استراتژیک شرکت از صنعت و گزارشگری پایداری
ناصر مست چمن - محمد پورکریم
تحلیل مقایسهای الگوریتمهای یادگیری ماشین در تحلیل دادهها: دستهبندی، کاربردها و چالشها
کیانا سادات تقوی - آزیتا شیرازی پور - سید جواد میر عابدینی
راهکارهای عملی برای اجرای موفق پروژههای هوش مصنوعی در ایران
ملینا عبدلی
نقش پیاده سازی هوش مصنوعی در تحول ارتباطات بازاریابی وتوسعه ی شایستگی اخلاقی برندهای فعال
شبنم سخی نیا
بررسی تطبیقی چالش های قراردادهای هوشمند مبتنی بر بلاکچین در نظام حقوقی ایران با کشورهای آلمان و آمریکا
رضا بیرانوند - شیما ملامحمدی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.0.3